תושבי לוד עתרו לבג"ץ: להדיח את ראש העיר בני רגב

טוענים: רגב נוהג כמו שריף, עושה בכספיה ובנכסיה של העיר ככל העולה על רוחו תוך שהוא בז לכל נורמה ראויה ומיטיב בגלוי עם מקורביו

לבג"ץ הוגשה עתירה בבקשה להקים ועדה קרואה שתנהל את העיר לוד. שתי העמותות - תושבים למען מינהל תקין בלוד ועמותת אומ"ץ - עתרו נגד מ"מ ראש הממשלה אהוד אולמרט, המתפקד גם כשר הפנים, בבקשה להורות לו להעביר מתפקידו את ראש העיר בני רגב ולמנות ועדה קרואה לעיר.

לטענת העותרות, ועדת חקירה שהקים משרד הפנים לבדיקת תפקודה של לוד המליצה להדיח את ראש העיר בני רגב ולמנות במקומו ועדה קרואה. העותרות אומרות כי ההמלצה לא מומשה, ובמקום זאת אישר משרד הפנים לראש העיר לבצע תוכנית הבראה שנכשלה. בשנה וחצי האחרונות הזרים משרד הפנים לעיר כספים, אך העירייה - לטענת העותרות - לא מילאה את חלקה וכתוצאה מכך המשיך מצבה של העירייה להידרדר.

בעתירה נאמר, כי ראש העיר ומקורביו בגיבוי מועצת העיר נוהגים בעיר כבשלהם. העותרות טוענות כי רגב נוהג כמו שריף כאשר כל חברי מועצת העיר למעט אחד תומכים בו ועושים בכספיה ובנכסיה של העיר כעולה על רוחו של רגב תוך שהוא בז לכל נורמה ראויה, מיטיב בגלוי עם מקורביו תוך כדי אזלת היד של הרשויות בכל הנוגע לפיקוח על רשויות מקומיות והעומד בראשן. (בג"ץ 1950/06).