יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד: אין עיצומים או צעדים ארגונים; פשוט כמה עובדים חלו באותו זמן

פעולות הפריקה והטעינה בכל אוניות המכולה בנמל מושבתות, בניגוד לסיכום בין העובדים להנהלה * הרקע, איך לא: סכסוך על דרישות כספיות * יו"ר הוועד: "יש בעיה עם ההנהלה ובעיקר עם היו"ר איריס שטרק, שבאה לחבל ולעשות תככים ומזימות"

עובדי מחלקת התפעול החלו אמש (ג') בשיבושים ובעיצומים בעבודת התפעול של הנמל כשהרקע הוא סכסוך מול ההנהלה על דרישות כספיות.

כתוצאה מהשיבושים לא מתבצעת פריקה וטעינה בכל אוניות המכולה.

נציין כי, שיבושים ועיצומים אלו הם בניגוד מוחלט להתחייבות של ועד העובדים במסגרת הסכמי הרפורמה להבטחת שקט תעשייתי.

משמעות העיצומים היא פגיעה חמורה בפעילות הנמל השוטפת ובעיקר בתדמיתו.

ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות אמר לגלובס, כי "זוהי הפרה בוטה של הסכמי העבודה לפיו התחייבו העובדים לשקט תעשייתי לתקופה של חמש שנים. עיצומים אלה מחזירים את נמל אשדוד אחורה לתקופה שכולנו קיווינו לשכוח. זוהי פגיעה דרמטית בהישגים של הנמל ובפתיחתו לקווים בינלאומיים וקשירת קשרים מסחריים עם אוניות ענק".

המתח בין הנהלת נמל אשדוד לעובדים התגבר בחודשים האחרונים והגיע לשיא אתמול. העובדים טוענים באמצעות יו"ר אילן חסן ומזכיר ועד התפעול, אבינועם שושן כי הנהלת הנמל בראשות איריס שטרק איננה מכבדת הסכמים.

לשכת הספנות שיגרה הבוקר הודעה לסוכני האוניות ולמובילים על העיכובים בתפעול האוניות.

ועד העובדים בנמל אשדוד פנה להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה.

מנכ"ל נמל אשדוד, שוקי סגיס: "הנהלת הנמל מטפלת בנושא בתשומת לב מירבית במטרה להגיע לפתרון הסכסוך במהירות האפשרית. לעובדים יש דרישות שהם בניגוד להסכמים, אך נעשה את המיטב על מנת לפתור את הסכסוך ולמנוע נזקים לנמל.

"השבתת נמל אשדוד הבוקר על ידי העובדים מהווה שביתה פראית ובלתי חוקית, ומהווה הפרה של השקט התעשייתי שהינו בבסיס להסכם הרפורמה בנמלים עליו חתמו העובדים וההסתדרות. השביתה עלולה למחוק ביום אחד את ההישגים המשמעותיים שהושגו".

בנמל אשדוד מציינים, כי העילה המיידית לשביתה היא זימון של עובדים לבירור משמעתי בעקבות שיבושים בעבודה בשבועות האחרונים. העובדים בנמל אשדוד, לטענת ההנהלה, ביצעו שש הפרות משמעת קשות באופן חד צדדי. הנהלת הנמל הודיעה היום כי היא נחושה למצות את הליך הבירור.

יו"ר ועד נמל אשדוד, אלון חסן אמר ל"גלובס": "העבודה מתנהלת כסדרה ובתפוקה מלאה. יש מספר עובדים שחולים. אין שום עיצומים ושום צעדים ארגוניים. זה נכון שיש בעיות חמורות ביחסים שבין ההנהלה לעובדים".

"ההנהלה מפירה באופן סדרתי הסכמים. כך, למשל, היא מעבירה עובדים מסקטור אחד לשני ללא תיאום עם הוועד ומזמנת עובדים לבירורים משמעתיים ללא נציגות הוועד. יש בעיה עם ההנהלה ומנצחת על התזמורת הזו, היו"ר איריס שטרק, שבאה לנמל לחבל ולעשות תככים ומזימות. אנחנו מסרבים להיפגש איתה, אך לא נעשה כל צעד ארגוני כל עוד אין לנו אישור מההסתדרות".