כל המתמודדות בפרויקט הנתיבים המהירים, נתיבי האגרה, הגישו הצעה הכוללת גם את הפרויקט המקביל בירושלים. הפרויקט המקורי כלל רק את סלילת הנתיב המהיר בכניסה לת"א, אך ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל, עמי לנדאו, החליטה באחרונה לצרף את שני הפרויקטים למכרז אחד. לטענתה, העלות של המכרז בירושלים תהיה נמוכה יחסית למי שיקים גם את הפרויקט בת"א, דבר שיגביר את הכדאיות הכלכלית של שני הפרויקטים.
בוועדת המכרזים הביעו שביעות רצון, ואמרו כי משמעות ההגשה המשולבת היא שגם המתמודדים רואים בפרויקט בירושלים ערך מוסף. לדברי גורמים בוועדה, הפרויקט בירושלים הוא פרויקט כלכלי ורווחי וגם נכון מבחינה תחבורתית.
הפרויקט בת"א כולל סלילת נתיב אגרה ממחלף בן-גוריון ועד מחלף קיבוץ גלויות. הפרויקט כולל הקמת חניון חנה וסע ל-2,000 כלי רכב ומערכת הסעה בחינם למרכז ת"א. הפרויקט בירושלים כולל נתיב תחבורה ציבורית שיוסב לכביש אגרה שתשתנה בהתאם לעומס. עלות הפרויקטים מוערכת ב-500 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.