בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של המדדים המובילים בהובלת מניות הבנקים

כמו כן, נתוני המאקרו שפורסמו בארה"ב השפיעו אף הם על המגמה החיובית

בורסות אירופה סיימו היום את המסחר בעליות שערים של המדדים המובילים על רקע נתוני המאקרו מארה"ב ובהובלת מגזר הבנקים.

הדאקס הגרמני הוסיף 1.3%; הקאק הצרפתי טיפס 1.2%; הפוטסי הלונדוני התחזק 0.9%

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר האחרון לשבוע בהחלשות של המדדים המובילים כשהמשקיעים היו בציפייה פאסימית לעבר נתוני המאקרו שפורסמו מאוחר יותר בארה"ב. אולם עם פרסום הנתונים המפתיעים השתנתה המגמה.

מגזר הבנקים ריכז עיניין על רקע השערות בדבר מיזוגים ורכישות. Societe Generale טיפס בפאריס 4.8% על רקע דיווח כי קיבל הצעת רכש מסיטי גרופ.

כתב העת הצרפתי Le Nouvel Observateur דיווח כי בנק אמריקני גדול - שהוא מעריך כי זה סיטי גרופ - יצר קשר עם הממשלה הצרפתית בנוגע לרכישת אחד הבנקים במדינה. כתב העת שיער כי בנק זה הוא Societe Generale.

בנק דויטשה, ששמו הוזכר בעבר עם סיטי גרופ התחזק היום בשיעור של 3.4%.

הבנק האיטלקי Capitalia SpA הוסיף 2.4% על רקע השערות שהוא עשוי להירכש על ידי הבנק המתחרה Banca Intesa שעלה היום 2% במילאן.

על פי דיווחים בעיתונות, המיזוג בין השניים עשוי להתרחש עוד לפני הבחירות באיטליה שייתקיימו באפריל. עם זאת ב-Capitalia הכחישו את המגעים.

בלונדון, Lloyds TSB טיפס 0.9% והשלים יומיים של עליות על רקע דיווח בעיתון גארדיאן כי גם בנק זה עשוי להירכש. עם זאת, אנליסטים בשוק גרסו כי שמועות אלה קיימות כבר שנים ומסרבות להעלם.

בפרנקפורט, יצרנית התרופות Schering AG איבדה 0.9% על רקע שיחות שנוברטיס עשויה לרכוש אותה או את AstraZeneca שהוסיפה לערכה 1.7% בלונדון.

נוברטיס הוסיפה 1.4% בשוויץ.