יבואנית מוצרי חשמל לביהמ"ש: "בכירים במכון התקנים מתנכלים לחברה"

חברת ישראלוקס טוענת כי נאלצה להשמיד 770 אלף נורות שייבאה מסין, מאחר והנורות לא נבדקו בסמוך להגעתן לארץ

חברת ישראלוקס ומנכ"לה, יעקב ונגרובסקי, הגישו לבית משפט השלום בת"א תביעה בסך 800 אלף שקל נגד מכון התקנים ובכירים בו בגין הוצאת לשון הרע. הבכירים הנתבעים הם מנהל אגף התעשייה יעקב וכטל, ראש המעבדה לחשמל ואלקטרוניקה, צבי אגוזי, ראש ענף מוצרי בית משה פרידליס והממונה על התקינה במשרד התמ"ת גרישה דייטש.

על-פי התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד טל ספיר, נאלצה התובעת להשמיד 770 אלף נורות שייבאה מסין, מאחר והנורות לא נבדקו בסמוך להגעתן לארץ. לדבריה, בשל זמן האחסנה הממושך של הנורות - שנה וחצי - הן נכשלו בבדיקת התקן של המכון.

התובעת טוענת, כי דייטש והנתבעים האחרים פירסמו כי החברה ניסתה לשחרר את הנורות ולשווקן בארץ, אף שלא היה בידיה היתר לכך. על-פי הפירסומים, החברה ניסתה לצרף הצהרה כוזבת למסמכי השיחרור.

עוד נטען בכתב התביעה, כי לתובעת נגרמו נזקים נוספים בשל מחדלי מכון התקנים בכל הנוגע לתקינותן של גופי תאורה אותן היא מייבאת מאיטליה.

לדברי התובעת, רק לאחר מגעים שנמשכו כמעט שנה קיבל מכון התקנים את עמדתה בדבר תקינות המוצרים והיעדר צורך בערבויות בנקאיות כתנאי לשיווקם בארץ. על-פי כתב התביעה בעקבות פרשות אלה ונוכח טענותיה החריפות כלפי מכון התקנים ויתר הנתבעים הכריז מכון התקנים על מלחמת חורמה כנגד התובעת.

זו טוענת, כי המכון תייג אותה ברישומה ובמחשביו בסטטוס של לקוח מפר אמון, וגרם להוצאתה ממסלול ההקלות בשחרור מוצרים מיובאים (המסלול הירוק).

לדברי התובעת, כחלק ממסע ההתנכלות השיטתי כלפיה החל המכון באמצעות בכיריו לאיים עליה בחילוט ערבויות בנקאיות שהעמידה לטובת המכון. בכתב התביעה נאמר כי כל פיגור בשחרור המוצרים גורר תשלומים לרשויות המכס בגין דמי אחסנה. עוד טוענת התובעת כי מכון התקנים ניצל את כוחו המונופוליסטי לשם דרישת תשלום מופקעת כתנאי להענקת תו בטיחות לנורות. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 21176/06).