אלתא שבשליטת תע"א דילגה על המשוכה הגבוהה ביותר בהתמודדות מול בואינג על אספקת ארבעה מטוסי אתרעה מוקדמת לחיל האוויר של דרום קוריאה.
לאחר שאלתא שכרה את שירותי השתדלנות של שר המשפטים האמריקני לשעבר, ג'ון אשקרופט, אישר לה בשבוע שעבר הממשל לייצא לדרום קוריאה רכיבים מרכזיים של מערכת הפלקון, שאלתא פיתחה בשת"פ טכנולוגי עם ארה"ב. בואינג התנגדה נמרצות למתן ההיתר לאלתא, אך לשווא.
לפי הערכות בסיאול, בוושינגטון ובתל-אביב, מתן הרישיון האמריקני למכור את הפלקון לדרום קוריאה מגדיל מאוד את סיכויי אלתא להביס את בואינג, ולהוביל את אחת מעסקות הנשק הגדולות ביותר שחתמה אי פעם ישראל.
בואינג מבקשת מסיאול פחות מ-1.5 מיליארד דולר תמורת ארבעה מטוסי בואינג 737 עם מערכות בקרה ואתרעה מוקדמת, לאחר שהורידה 800 מיליון דולר מדרישתה המקורית. קבוצת אלתא דורשת 1.1 מיליארד דולר תמורת ארבעה מטוסי 50G-5, מתוצרת גאלפסטרים, שישאו את מערכת המכ"ם.
פרשנים בסיאול כבר מוכנים להכריז על אלתא כזוכה במכרז. העיתון "קוריאה טיימס" מצטט דיווחים, שלפיהם החברה הישראלית תזכה קרוב לוודאי בהתמודדות, מפני שממשלת דרום קוריאה הודיעה בפומבי שבדעתה לבחור במתמודדת שתגיש את הצעת המחיר הנמוכה ביותר, בתנאי שהמערכת המוצעת תעמוד בתקנים המבצעיים הדרושים. ההחלטה הסופית צפויה להתקבל בחודש מאי.
תע"א סירבה להגיב.
***הרחבה במהדורה המודפסת***
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.