העליון דחה עתירת בעלי העסקים: יימשכו העבודות ברחוב סוקולוב במרכז הרצליה

בעלי העסקים טענו כי הליכי התכנון ששימשו בסיס לתוכנית להחייאת האיזור לא היו חוקיים

העבודות ברחוב סוקולוב במרכז הרצליה יימשכו. כך עולה מהחלטה שניתנה בבית המשפט העליון על-ידי השופט אדמונד לוי, אשר דחה בקשה לצו זמני שהגישו בעלי עסקים ברחוב.

בעלי העסקים חששו, כי ביצוע התוכנית יפגע בפרנסתם ולאור האמור הגישו לבית המשפט לעניינים מינהליים בת"א בקשה למנוע את העבודות.

בעלי העסקים טענו, באמצעות עו"ד יובל מאיר זפיר, כי הליכי התכנון ששימשו בסיס לתוכנית להחייאת האיזור לא היו חוקיים.

בית המשפט לעניינים מינהליים קבע, כי התוכנית הוכנה בהתאם לחוק ולא נפל פגם בשיקול דעת הגורמים המופקדים על ביצועה. בעלי העסקים הגישו ערעור לביהמ"ש העליון, ובצידו בקשה לצו זמני שיימנע את העבודות עד להכרעה בערעור.

הוועדה המקומית ועיריית הרצליה ציינו בתגובתם, כי העבודות החלו מזמן וכי לא ניתן להשיב את המצב לקדמותו. עוד ציינה העירייה, כי הפסקת העבודות תסב נזק כספי כבד.

העירייה טענה, כי בעתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים לא ביקשו העותרים צו ביניים למניעת העבודות.

לוי דחה את הבקשה להוצאת צו ביניים משלושה טעמים. לדבריו, הפסקת העבודות תסב להרצליה נזק רב והפגיעה בציבור הרחב ובכלל זה גם סוחרי הרחוב תהיה קשה. עוד מציין לוי שהפסקה זמנית של העבודות תפגע באיכות החיים של התושבים.

סיבה שנייה לדחיית הבקשה היא הערכת לוי לפיה יהיה קשה למערערים לזכות בסעד לו הם עותרים. לוי מציין, כי בית המשפט המחוזי בחן בצורה מדוקדקת את הטענות ונימק היטב את הסיבות שלא להיעתר להן.

הסיבה השלישית היא קבלת טענת הרצליה, לפיה לבית המשפט לעניינים מינהליים לא הוגשה בקשה במועד למניעת העבודות.

(עע"ם 1880/06).