חברת נתיבי איילון תבצע פרויקטי הפרדה בין כבישים למסילות ב-400 מיליון שקל

נתיבי איילון נערכת לפרסום מכרזים כבר ביוני-אוגוסט, כאשר העבודות הראשונות יחלו בלוד ובבאר יעקב

חברת נתיבי איילון תבצע עבור רכבת ישראל הפרדה בין כבישים למסילות בהיקף של 400 מיליון שקל. נתיבי איילון תבצע הפרדות מפלסיות בארבעה מפגשים: בכניסה לחדרה - עלות הפרויקט 40 מיליון שקל; ארבע הפרדות מפלסיות בלוד בהיקף של 120 מיליון שקל; שני פרויקטים ברחובות ב-150 מיליון שקל; ופרויקט נוסף בבאר יעקב בעלות של 30 מיליון שקל.

נתיבי איילון נערכת לפרסום מכרזים כבר ביוני-אוגוסט, כאשר העבודות הראשונות יחלו בלוד ובבאר יעקב.

רכבת ישראל נערכת להפריד בין המפלסים לאורך כל קווי המסילה הקיימים, עקב התאונות בין כלי רכב לרכבות, ובעיות בטיחות נוספות.

משרד התחבורה ישתף בפרויקטים שהיקפם, 1.25 מיליארד שקל, חברות תשתית נוספות. חלק מההפרדות המפלסיות יבוצעו גם על-ידי החברה הלאומית לדרכים (מע"ץ החדשה) וחברת יפה נוף, חברת התשתיות בחיפה.

מ"מ מנכ"ל נתיבי איילון, שי ברס, אמר כי ביצוע ההפרדות המפלסיות הוא מהלך אסטרטגי חשוב. חברת נתיבי איילון תתרום את הידע והיכולת להקים פרויקטים תשתיתיים מורכבים בסביבה אורבנית, אמר.

הפרדת המפלסים הן הפתרון האופטימלי להגברת הבטיחות במפגשי מסילה-כביש, פתרונות כמו תמרורים ורמזורים, אינם יעילים בטווח ארוך.