פורבס העלה את ארסנל ב-37% בדירוג שווי מועדוני הכדורגל, למקום 4; יונייטד במקום הראשון

[עסקי ספורט] - שם המשחק: איצטדיונים גדולים יותר: ארסנל תעבור באוגוסט הקרוב מהייבורי לאיצטדיון האמירויות

ארסנל מתחילה לסגור את הפער בינה ובין מנצ'סטר יונייטד, מועדון הכדורגל מס' 1 בעולם במונחי שווי, מפני שהמועדון הצפון-לונדוני ישפר את הכנסותיו בעקבות מעבר לאיצטדיון חדש, דיווח המגזין פורבס בגיליונו האחרון.

קבוצתו של ארסן ונגר קפצה מהמקום השישי לרביעי בדירוג השנתי השלישי של 25 מועדוני הכדורגל העשירים ביותר בעולם לפי המגזין פורבס, באמצעות הגדלת ערכה ב-37% ל-841 מיליון דולר. מנצ'סטר יונייטד עדיין ניצבת בראש הרשימה עם שווי של 1.37 מיליארד דולר, לפני ריאל מדריד ומילאן. שחקן מדריד, דייויד בקהאם, נשאר הכדורגלן העשיר ביותר.

ארסנל עוברת באוגוסט מהאיצטדיון ההיסטורי שלה, הייבורי, עם 38,500 מושבים, ל"איצטדיון האמירויות" של 60,000 מושבים. המעבר הזה עשוי להגדיל את הכנסות המועדון בשיעור של עד 60 מיליון דולר בשנה, מעריך פורבס. אוהדים עשירים של ארסנל עשויים להתפתות גם לתוכניות כמו "מועדון היהלום", שיזמין אותם לשלם 900,000 ליש"ט (1.57 מיליון דולר) תמורת מושב שמור באיצטדיון החדש ל-35 השנים הבאות.

"הכנסות האיצטדיון והמשחקים הם סוג ההכנסות החשוב ביותר, וההזדמנות לתת להן דחיפה אמיתית מהווה הזדמנות אדירה מבחינת ארסנל", אמר עורך המשנה של פורבס, ג'ק סייג', בראיון עם בלומברג.

האומדן של פורבס מתבסס על מכירות שנתיות ותחזית מכירות, שמהן נגזר שווי המועדון. יונייטד ניצבת בראש דירוג המועדונים בעלי השווי הגדול ביותר של פורבס זו השנה השלישית ברציפות. ההבדל הוא שיונייטד נרכשה מאז הדירוג הקודם תמורת 790 מיליון ליש"ט על-ידי מלקולם גלייזר האמריקני, הבעלים של מועדון הפוטבול טאמפה ביי באקנירס בפלורידה.

ארסנל נטלה הלוואה בסך 260 מיליון ליש"ט כדי לסייע לממן את הקמת האיצטדיון החדש שלו, בהשקעה של 357 מיליון ליש"ט. 100 מיליון ליש"ט נוספים הגיעו מדובאי, שקיבלה את הזכות לכנות את האיצטדיון על-שם איחוד האמירויות הערביות בו היא חברה, וכן את החסות לחולצות השחקנים.

אלופת אירופה ליברפול, במקום ה-10 בדירוג של פורבס, מסרה ביום רביעי שעבר שהיא מנהלת מו"מ עם כמה משקיעים בכוח שיוכלו לסייע לה לעבור לאיצטדיון חדש בהשקעה של 150 מיליון ליש"ט. יונייטד מכניסה לעצמה פי שניים ממכירות כרטיסים למשחקיה הביתיים בהשוואה לליברפול, הודות לאיצטדיונה אולד טראפורד עם 70,000 המושבים, לעומת 35,000 המושבים באיצטדיון אנפילד של ליברפול. זאת, לפי נתוני חברת הרו"ח דלויט טוש מפברואר.

"ליברפול צריכה להבטיח לעצמה שיש לה תוכנית עסקית לטווח הארוך, ואת האנשים שיתמכו בה", אומר דן ג'ונס, שותף בחטיבה העסקית של דלויט, בראיון לבלומברג. "איצטדיון הוא השקעה, לא עלות. הוא ישתלם אם עושים את הדברים כמו שצריך".

להלן רשימת השחקנים המרוויחים ביותר ב-2005, לפי פורבס: דייויד בקהאם מוביל עם שכר שנתי של 8 מיליון דולר, בתוספת 24 מיליון דולר (עפ"י הערכה) מהסכמי חסויות עם חברות כמו אדידס-סלומון ופפסי. חברו לקבוצה רונאלדו הגיע למקום השני עם סך של 23 מיליון דולר. זינאדין זידאן, גם הוא מריאל מדריד, שלישי לפני רונאלדיניו מברצלונה. מייקל אואן מניוקאסל הוא השחקן המרוויח ביותר באנגליה, עם 13 מיליון דולר בשנה שעברה.

לפי דו"ח דלויט, ריאל מדריד עקפה את מנצ'סטר יונייטד והפכה למועדון העשיר בעולם במונחי הכנסות כספיות.