העודף בפעילות הממשלתית הסתכם מתחילת 2006 בכ-7.9 מיליארד שקל

סך ההכנסות ממסים הסתכמו במארס בכ-15 מיליארד שקל ומתחילת השנה ב-45.9 מיליארד שקל, עלייה נומינלית של כ-13.8% לעומת אשתקד

בחודש מארס היה לממשלה עודף בפעילותה הכוללת בסך של כ-1.8 מיליארד שקל. מתחילת השנה הסתכם העודף בפעילות הממשלתית בכ-7.9 מיליארד שקל לעומת עודף של 3.7 ברבעון הראשון ב-2005.

העודף הגבוה בחודש מארס נובע מרמת הוצאות נמוכה מאוד של משרדי הממשלה (ללא תשלום חובות), כמתוכנן, בסך של כ-9.1 מיליארד שקל, רמה נמוכה בהשוואה להוצאה במארס בשנים קודמות עקב מגבלת ההוצאה שהכתיב החוק. הסכום נמוך בכ-3 מיליארד שקל מההוצאה הממוצעת ברבעון הראשון של השנה בשנים קודמות.

בפעילות מקומית היה לממשלה במרס עודף בסך של כ-1.36 מיליארד שקל ומתחילת השנה עודף של 8.4 מיליארד שקל. בפעילותה בחו"ל, הסתכם במארס העודף בכ-0.46 מיליארד שקלים ומתחילת השנה הסתכם הגרעון בכ-0.5 מיליארד שקל.

סך ההכנסות ממסים הסתכמו במארס בכ-15 מיליארד שקל ומתחילת השנה ב-45.9 מיליארד שקל, עלייה נומינלית של כ-13.8% לעומת אשתקד (ללא התחשבות בתיקוני החקיקה).

הכנסות מסים ישירים (מס הכנסה) הסתכמו במארס בכ-8.5 מיליארד שקל לעומת 7.8 מיליארד שקל אשתקד. ההכנסות מתחילת השנה גבוהות ב-4.4 מיליארד שקל לעומת אשתקד. הכנסות מסים עקיפים (מכס ומע"מ) הסתכמו במארס בכ-6.1 מיליארד שקל בדומה למארס אשתקד. ההכנסות מתחילת השנה גבוהות ב-1.2 מיליארד שקל לעומת אשתקד.

בפעילות המימונית של הממשלה בחודש מארס היה גיוס ההון נטו שלילי, הן מקומי: 9.3(-) מיליארד שקל והן בחו"ל: 0.6(-) מיליארד שקל. מתחילת השנה היה גיוס הון שלילי בסך של 8 מיליארד שקל, מזה: 6.6(-) מיליארד שקל מקומי ו-1.4(-) מיליארד שקל בחו"ל. הפרטת דיסקונט (נטו) הסתכמה בכמיליארד שקל.

לאור תוצאות הרבעון הראשון של השנה, החליט החשב הכללי כי באפריל ומאי לא יתבצעו הנפקות כלשהן של אג"ח ממשלתיות סחירות וכי ביוני תגייס הממשלה 1.5 מיליארד שקל בלבד. (להרחבה).