מדד דנאל: במארס נרשם גידול של 9.2% בביקוש לכח אדם לעומת פברואר

עלייה של 18.4% נרשמה בביקוש לעובדי התשתיות; נמשכת מגמת ההתעוררות בענפי ההייטק

מדד דנאל לחודש מארס, שנערך ע"י כלכלני מחלקת המחקר של חברת דנאל משאבי אנוש, קובע כי בחודש זה נמשכה מגמה ערה לביקוש לעובדי התשתיות.

עפ"י דו"ח המחקר החודשי, במארס חלה עלייה בביקוש לעובדי התשתיות בשיעור של 18.4%, לעומת החודש הקודם.

הכלכלנים מציינים כי מאז שהחליטה הממשלה להקציב סכומי כסף גבוהים לפרויקטים הממומנים על ידה, נרשם ביקוש גבוה במיוחד גם לעובדי החפירות, החציבה והבנייה. בנוסף, הביקוש לעובדי התשתיות מביא עימו עלייה ניכרת בביקוש לרתכים - 3.2%, פחחים - 4.1%, מסגרים - 6.8% ומפעילי ציוד כבד - 7.4%.

למערכת הבחירות לכנסת ה-17 גויסו במגזר הממשלתי כ-67,000 אנשים. מדובר בעיקר על אנשי מחשוב וסטטיסטיקאים, כמו גם על סטודנטים ועובדים כלליים, שעבדו כפעילי שטח.

התרחבות עבודות הבנייה בישראל הביאו בחודש מארס לעלייה של 11.3% בביקוש לעובדים מתחום ההנדסה האזרחית, ובתוכם חשמלאים, שרטטים ומאבטחים. ההתעוררות בביקוש לעובדי התשתיות, ההנדסה האזרחית, טפסנים, בנאים ועובדי האינסטלציה, כמו גם בתחומים אחרים, תואמת את התוכנית האסטרטגית של משרד התמ"ת, שצופה את צמצום מגמת האבטלה ל- 7%-6% ב- 4-3 השנים הקרובות.

כמו כן, לדברי כלכלני המדד, מורגשת היערכות שיא בחנויות לממכר כלי בית לקראת הפסח. זאת, נוכח הצפי לעלייה במכירות בחודש אפריל של למעלה מ-15% בהיקפי הקניות.

ימנתוני מחלקת המחקר של דנאל עולה כי ישנה התרחבות בכל הקשור להעסקת עובדים ברשתות השיווק לקראת חג הפסח. ברבעון הראשון של השנה נרשם זינוק של 12.6% בביקוש לעובדים ברשתות השיווק. עלייה של כ-14.7% נרשמה בביקוש לדיילים ומקדמי מכירות כמו גם בביקוש לסדרנים, קופאיות, אנשי שיווק ועובדי ניקיון.

חג הפסח מביא גם לעלייה של 6.4% בענף המלונאות והמסעדות (כולל טבחים, מלצרים וחדרנים).

בענפי ההייטק נרשמה ברבעון הראשון עלייה של 16.8%. העלייה בביקוש לעובדים בענפים אלו באה לידי ביטוי בתחומי הפיתוח והתפעול. רמת שכרם של עובדי ההייטק עומדת על 15 אלף שקל בממוצע לעובד.

בנוסף, נרשמה בחודש מארס עלייה של 8.1% בביקוש לכלכלנים ולעובדים מתחום הניהול.

בביקוש לעובדי ייבוא וייצוא נרשמה עלייה של 2.3%, לעובדי מוסכים - 4.2% ולעובדי הביטוח - 1.7%. כל זאת בהשוואה לחודש פברואר 2006.

בביקוש לעובדים מתחום מדעי החברה וההתנהגות נרשמה עלייה של 5.4%, ואילו במקצועות הרפואה והתעופה נרשמה יציבות.

מנגד, נמשכת הירידה בביקוש לנהגים, העומדת על 3.7%, ולעובדים מתחומי הפיזיקה והמתמטיקה - 2.6%.

לדברי יונה אדיר, יו"ר ומנכ"ל קבוצת דנאל משאבי אנוש: "ברבעון הראשון של 2006 נמשכה המגמה שהחלה בסוף 2005, לפיה יש ביקוש ער לעובדי התשתיות, הבנייה, השיווק והמכירות. ענף ההייטק ממשיך להתעורר והצפי הוא שבחודשים הקרובים יגדל הביקוש לעובדים. לעומת זאת, חלה ירידה בביקוש לנהגים ולעובדים מתחומי הפיזיקה והמתמטיקה".