ביהמ"ש: תימשך התחרות לבחירת אדריכל להיכל המשפט בירושלים

"העתירה לוקה בשיהוי, שכן האדריכלים ידעו על החלטת האוצר לא לשתפם במכרז, ולמרות זאת הגישו את העתירה רק באמצע מארס 2006"

התחרות לבחירת אדריכלים לתכנון היכל המשפט בירושלים תימשך במתכונתה הרגילה. כך עולה מהחלטה שניתנה היום (ד') על-ידי השופטת, יהודית צור בבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים.

צור דחתה בקשה של עמותת האדריכלים בארץ, והאדריכלים ישראל גודוביץ' ואברהם טולדנו לעיכוב הליכי המכרז, עד למתן פסק דין בעתירה שהגישו בעניין.

האדריכלים טענו, כי התחרות לתכנון היכל המשפט בירושלים נועדה לאפשר רק ל-10 משרדים להתחרות. על-פי מכרז החשב הכללי במשרד האוצר, בשלב הראשון תבחר ועדת המתכננים 10 משרדים אשר ישתתפו בתחרות. לטענת העותרים, הקריטריונים יאפשרו רק למשרדים עשירים להשתתף בה.

צור דחתה את הבקשה לסעד זמני. צור קבעה, כי העתירה לוקה בשיהוי שכן האדריכלים ידעו על החלטת האוצר לא לשתפם בהליכי המכרז, ולמרות זאת הגישו את העתירה לבית המשפט רק באמצע מארס 2006, כאשר המכרז פורסם ב-3 לינואר.

עוד ציינה צור, כי העותרים לא צרפו צדדים שלישיים אשר עשויים היו להיפגע מקבלת העתירה. צור קובעת, כי נראה לכאורה שתנאי המכרז מבוססים על שיקולים ענייניים ומקצועיים, למרות שייתכן וקיימות מספר דרכים ושיטות לביצוע המכרז. את המשיבים ייצגו עוה"ד רחל ווזנר ואורי ימין. (בש"א 1212/06).