גינדי החזקות רכשה את מתחם השופטים ברחוב אבן גבירול בת"א, תמורת כ-17 מיליון דולר

המוכרות: אשדר וסהר פיתוח * המגרש מיועד לבניית מגדל מגורים בן 25 קומות ובו דירות בנות 120-220 מ"ר

חברת גינדי החזקות, שבבעלות עו"ד ליטל גינדי-מטלון, רו"ח אבי גינדי ועו"ד גיא גינדי, רכשה מידי חברת אשדר וסהר פיתוח, את מתחם השופטים ברחוב אבן גבירול פינת שאול המלך בת"א, תמורת כ-17 מיליון דולר, כך נודע ל"גלובס".

גינדי החזקות תיכנס בנעליה של חברת גמולב, אשר קיבלה בחודש אוקטובר אשתקד, אופציה לרכישת המתחם באמצעות קבוצת רוכשים. המגרש מיועד לבניית מגדל מגורים בן 25 קומות ובו דירות בנות 120-220 מ"ר.

קבוצת גמולב שיווקה עד כה 40 דירות, שהם 60% מהדירות בפרויקט. לדברי מנכ"ל גמולב, אבי חורש, "בין המשפחות שרכשו דירה - מנהלי חברות ציבוריות ופיננסיות, רופאים בכירים, משפטנים וכן קבוצת בנקאים יהודיים מציריך שוויץ, שרכשו דירות לשימוש עצמי.

המגדל ממוקם במרחק הליכה ממרכזי התרבות בת"א - הבימה, היכל התרבות, מרכז גולדה ומוזיאון ת"א. גמולב שיווקה את הדירות ברמת מחירים של 3,500-4,300 למ"ר לדירות של 3 חדרים ו-3,500-4,700 דולר למ"ר לדירות של 4 חדרים. סך המכירות הצפוי בפרויקט נאמד בכ-50 מיליון דולר.

למגרש השופטים יש היסטוריה ארוכה של דיונים וויכוחים. סהר פיתוח ואשדר רכשו את המגרש, בחלקים שווים, לפני 10 שנים, מהמוסד לביטוח לאומי, ושילמו מחיר שיא של 8.1 מיליון דולר.

בעליו של המגרש תכננו לפני שנה לבנות בעצמם את הבניין היוקרתי, אולם כנראה שהחליטו שמשתלם להם יותר למכור אותו.

הבנייה על המגרש התעכבה במשך שנים, בשל דיונים על ייעוד הבנייה. בעבר תוכנן לבנות במקום מגדל משרדים או בית דיור מוגן. לאחר מכן דנו הוועדות לבניין ערים במשך שנים בבקשת היזמים לקבלת היתר לבניית 21 קומות למגורים, דבר המהווה חריגה לעומת הבניינים האחרים באיזור. לפני שנה אושרה התב"ע בוועדה המחוזית לתכנון ובניין, ואדריכלית מירי קייזר סיימה את התכנון.

גינדי החזקות הופכת לחברה דומיננטית בשוק הבנייה למגורים באיזור המרכז. החברה הודיעה לאחרונה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם לרכישת חברת נדל"ן ציבורית, לפי שווי עסקה של 40-45 מיליון דולר.

לחברת הנדל"ן הציבורית המועמדת לקנייה מלאי של 500 יח"ד בבנייה מיידית ועתודת קרקע לבניית 900 יח"ד נוספות, הצפויות להיבנות במהלך ה-10 השנים הקרובות. 65% מעתודת הקרקע הזמינות והעתידיות הן באיזורי הביקוש של ת"א והמרכז.

גינדי החלה לאחרונה בשיווק פרויקט המגורים גינדי TOWERS, המוקם בר"ג על ידה, בשיתוף עם חברת נוף הארץ אשר רכשה את הקרקע לפני מספר שנים.

פרויקט גינדי TOWERS ממוקם ברחוב גלעד בר"ג, המשקיף אל עבר שכונת תל בנימין ובצמוד לפרויקט המגורים סביוני גן של אפריקה-ישראל. לפרויקט קיימת גישה ישירה מנתיבי איילון דרך המנהרה של פרויקט שער העיר. הפרויקט מוקם על מגרש של 5 דונם, וכולל 2 מגדלי מגורים בני 28 קומות כל אחד, ובסה"כ 200 דירות.

הפרויקט תוכנן ע"י משרד אדריכלים יסקי-סיוון ומשרד אדריכלים קיקה-ברא"ז, המתמחה בתכנון של שכונות מגורים רחבות היקף בפ"ת, תל מונד, הוד השרון ועוד.