ועד עתלית ותעשיות מלח מקדמים תוכנית-אב במרכזה בריכות המלח

הבריכות הן תעשייתיות כך שאין הגבלה על בנייה בגבול 300 המטר מהחוף; מתכננים מגורים ומלונות

חברת תעשיות המלח של משפחת דנקר, בשיתוף עם הוועד המקומי עתלית והמועצה האיזורית חוף הכרמל, מקדמים תוכנית-אב ליישוב עתלית, שבמרכזה בריכות המלח.

לפי חודש התקיימה פגישה בין הוועד המקומי עתלית לבין חברת המלח, במהלכה הגישה החברה את הצעותיה לתוכנית. הצעה זו כוללות בנייה למגורים, בתי מלון, מרכזי מסחר, מסעדות, מרכז צפרות ועוד.

על-פי תוכנית חברת המלח, הבנייה תבוצע סביב לבריכות המלח הקיימות שיהפכו ללגונות. על בריכות המלח, שהן בריכות תעשייתיות לא חל האיסור המונע בנייה במרחק של 300 מטר מהחוף ע"פ חוק החופים, עובדה זו הופכת את איזור הבנייה לאטרקטיבי במיוחד. את התוכנית עבור חברת המלח מתכננים נחום מינסקר ומשרד האדריכלים נעמה מליס.

בעבר הגיש מינהל מקרקעי ישראל תוכנית משלו לבנייה למגורים של 1,000 יחידות מגורים ו-1,000 חדרי מלון, אך תוכנית זו הוקפאה. תוכנית-האב, אם תאושר על-ידי מוסדות התכנון, תהווה בסיס לתוכנית סטטוטורית שתאפשר את הבנייה במקום.

הוועד המקומי עתלית מסר, שהוא שואף לקדם תוכנית שתהפוך את היישוב למוקד של תיירות ופנאי, בדומה לזיכרון יעקב, תוך ניצול היתרונות הטבעיים של המקום.

על-פי החלטת מועצת מקרקעי ישראל, שהתקבלה באוקטובר 2003, ניתן יהיה להסב את שטחי בריכות המלח של עתלית לתוכנית למגורים. תקבולי התוכנית יתחלקו בין המינהל לבין חברת המלח, לפי 60% למינהל ו-40% לחברת המלח, שבידיה חוזה חכירה של השטח עד 2060.

הקשת המזרחית, החברה להגנת הטבע והתנועה לאיכות השלטון הגישו עתירה נגד החלטת מועצה זו. היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע שיש לדחות את הדיון בעתירה, שכן התוכנית טרם נחתמה על-ידי שר האוצר, ואף אסר על מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לחתום על ההחלטה. למרות הוראה זו חתם אולמרט על ההחלטה ביום שני.

בעקבות פניית "גלובס" הודיע אולמרט שהוא מבטל את חתימתו. גורמים המקורבים לחברת המלח מסרו, שלקידום התוכנית עם ועד עתלית לפני חודש, אין שום קשר לחתימה של אולמרט.