המחוזית אישרה בתנאים הקמת 105 יח"ד בשכונת מקור חיים

אושרו גם 57 יח"ד בשכונת גילה בבירה

ועדת משנה נקודתית של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה להפקדה תוכנית לשינוי במערך ייעודי קרקע וקביעת בינוי לבניין של שבע קומות, שיכלול 105 יחידות דיור בשכונת מקור חיים. מדובר במגרש של כ-5 דונם בייעוד ל"אזור מגורים 1". בשטח התוכנית יש שני בניינים קטנים המיועדים להריסה.

התוכנית מבקשת לשנות את הייעוד לאזור מגורים מיוחד, ולהקים בניין חדש בגובה של שבע קומות עבור 105 יחידות דיור חדשות. היזמים צירפה השגה, ובה הציעו אלטרנטיבה לבנייה הכוללת תוספת של שתי קומות לבניין עבור 137 יחידות דיור בסה"כ. כמו כן מציעה התוכנית הפרשה לשטח ציבור פתוח בשטח של 666 מ"ר.

ועדת המשנה הנקודתית אישרה להפקדה באותה ישיבה, בין היתר, גם הקמת בנייני מגורים חדשים במתחמים בשעפט, ממערך לדרך רמאללה. התוכנית כוללת 175 יחידות דיור. נקבע כי מערך הכבישים שהוצע בתוכנית ייבדק ותיבדק גם האפשרות לצמצום רוחב הדרכים. הוועדה קבעה כי תיבדק האפשרות לחילופי השטחים בין המגרש המוצע לבנייני ציבור לבין המגרש המיועד למגורים שאינו מבונה.

הוועדה גם אישרה להפקדה תוכנית לבינוי חדש לאזור מגורים בשכונת גילה, סמוך לרחוב לשם. שטח התוכנית כשלושה דונמים. השטח מיועד למקומות מיוחדים, והשימושים הם מרפאה ותחנה לאם ולילד. התוכנית מבקשת לשנות את הייעוד למגורים הכוללים שלושה בניינים ובהם 57 יחידות דיור ואחוזי בנייה של כ-290 אחוז.

הוועדה קבעה מספר תנאים לגבי תוכנית זו, ביניהם חתימת הסכם עם עיריית ירושלים לגבי פיתוח שטח ציבורי פתוח בשטח של כשני דונמים באזור התוכנית, ביצוע בפועל של פיתוח השצ"פ, מספר יחידות הדיור לא יעלה על 24 יח"ד לדונם.