אורי דורי נגד הדירקטור המתפטר: "שיקוליו תמוהים; טענותיו משוללות כל יסוד"

מורי גולדמן התפטר מדירקטוריון החברה כשהוא מאשים את דורי בהסתרת מידע

"המכתב משולל כל יסוד", אמר היום (א') ל"גלובס", אורי דורי, בעל השליטה בחברה הבורסאית דורי הנדסה , בתגובה למכתב שפרסם הדירקטור המתפטר מורי גולדמן, בו הוא שוטח טענות קשות מאוד כנגד דורי. תגובה זו מסיימת מערכה נוספת בהתנצחות הפומבית חסרת התקדים בין בעלי השליטה בחברה.

גולדמן הוא חלק מקבוצת ניהול בראשותו של רונן קריסטל שיחד עם איש העסקים רוברט פקטור מחזיקים בכ-32% ממניות החברה הפרטית אכד בניין והשקעות, בעלת השליטה בדורי הנדסה, שדורי מחזיק ביתר מניותיה.

במכתב יוצא דופן בחריפותו טען גולדמן, כי לא קיבל שום הודעה באשר לדיון שהתקיים בדירקטוריון על אישור הרחבת סדרת האג"ח שהחברה הנפיקה לפני מספר חודשים ב-40 מיליון שקל נוספים. בין היתר נאמר במכתב כי, "אני מתנגד לגמרי לכך שמישהו יוטעה לחשוב שכחבר דירקטוריון אני מסכים עם פעולות מסוג זה".

גולדמן לא מסתפק בכך ומאשים את דורי ישירות בכך ש"כמה ימים לאחר שנודע לי הדבר, כחלק מהפרת מחויבויות החברה כלפי, העברת (דורי - א.ש.) לעיוני דו"חות כספיים של החברה לקראת ישיבת דירקטוריון בסוף מארס. לתדהמתי גיליתי שהחברה הפסידה 20 מיליון שקל בקירוב ברבעון האחרון ו-45 מיליון שקל במצטבר בשנת 2005. הדבר מגביר את חששותיי שבזמן שהבטחת את הסכומים הנ"ל כבר היית מודע להפסד הצפוי ובנסיבות אלה, ומבלי שנודע לי מידע אחר, איני משוכנע שהיה גילוי שלם של עובדות אלה למשקיעים באג"ח. איני יכול להיות אחראי לעוד מעשה פסול וחמור של החברה".

בעקיפין מאשים גולדמן את דורי בהסתרת מידע מהדירקטורים ומהציבור. "כפי שפרקליטי הודיעו לך כבר, דנתם ואישרתם את הטיוטות הסופיות של דו"חות החברה לשנת 2005, למרות שהעתק מהם נשלח אלי רק 24 שעות לפני הישיבה בניגוד להתחייבותך המפורשת להעבירם אלי 10 ימים לפני כל ישיבה, מתורגמים לאנגלית, כדי לאפשר לי לעיין בהם לפני הישיבה, כמחויב מתפקידי כדירקטור. לאור ההפסדים הכבדים של החברה, שלא לוו בהסברים המניחים את הדעת, העובדה שבחרת לאשר את הדו"חות במקום לדחות את ההחלטה לתאריך מאוחר יותר כפי שביקשתי, עשויה לרמוז לכך שייתכן שהעובדות הן חמורות יותר".

פגם טכני?

בהודעה שהוציאה חברת דורי הנדסה בעקבות פרסום המכתב נאמר כי נפל פגם פרוצדוראלי אחד בנוגע לשתי ישיבות הדירקטוריון הטלפוניות, במהלכן אושרה הגדלת סדרת איגרות חוב בהיקף של 40 מיליון שקל, ולכן הוחלט לאשררן מחדש. לדברי החברה אין כל יסוד בטענותיו האחרות של גולדמן שהועלו במכתב. דורי הוסיף, כי "הפגם היה טכני. הטעות שלנו הייתה שסמנכ"ל הכספים היה צריך לעלות את כל הדירקטורים על הקו במקביל ולבקש את אישורם סימולטאנית, ולא לבקש את האישור מכל אחד בנפרד".

מעבר להודעה לאקונית זו, לדורי היה הרבה מה להוסיף על הפרשה. "רונן קריסטל ועוד רו"ח מטעמם של מורי גולדמן ורוברט פקטור מקבלים כ-48 אלף שקל בחודש מחברת אכד, בעלת השליטה בדורי הנדסה. מאחר שאני בעל השליטה, אני הוא שנושא בנטל תשלום המשכורת שלהם. רונן קריסטל אמור לתת את כל האינפורמציה החיונית לדירקטורים היושבים בחו"ל, שהם חלק מאותה קבוצה, וביניהם גולדמן. קריסטל הוא גם דירקטור והוא אישר את הגיוס בעצמו, לכן הטיעון של מורי גולדמן על כך שלא ידע על הגיוס, מאוד תמוה".

* מדוע לטעמך העלה גולדמן את הטענות האלה?

"אני לא מבין למה גולדמן עשה את זה, יכול להיות שיש משהו בתוך הקבוצה עצמה. אלה שיקולים זרים ולא ענייניים. יכול להיות שמדובר בסכסוך פנימי בתוך הקבוצה והם מוציאים את זה עלי. אני לא ירדתי לסוף העניין".

* מה לגבי הטענות לפיהן ידעת על ההפסד הצפוי?

"לא ידענו על התוצאות הרבעוניות - הרחבת הגיוס נעשתה למעלה משבוע לפני הדו"חות. אני לא יכול להוציא כל אינפורמציה על הדו"חות כל עוד הם לא פורסמו. אני יכול לומר שכל מה שאני ידעתי, גם גולדמן ידע".

זה זמן מה שעולים בשוק ההון קולות הטוענים כי קבוצת השותפים מנסה לממש את אחזקותיה באכד על-ידי מכירת המניות לדורי. "אני לא יודע על כוונתם. אם מישהו רוצה למכור את חלקו שיפנה אלי ישירות ולא ינהל איתי משא ומתן על גבי העיתונים".