מ"מ רה"מ אהוד אולמרט ימונה מחר באופן רישמי לראש ממשלת ישראל

זאת בשל סיום 100 הימים של הנבצרות הקבועה מאז אישפוזו השני של רה"מ שרון * המינוי יעשה על-ידי מליאת הממשלה שתיתכנס לשם כך לישיבה מיוחדת

מ"מ רה"מ ושר האוצר אהוד אולמרט ימונה מחר באופן רישמי לרה"מ. זאת, לאחר שחלפו 100 ימים מאז אישפוזו השני של רה"מ שרון בביה"ח הדסה עין כרם בעקבות שטף הדם המוחי הקשה.

מחר גם ימלאו 100 הימים של הנבצרות הקבועה הקבועים בחוק. בזמן הנבצרות הזמנית יכול היה אולמרט לכהן רק כמ"מ רה"מ.

מינוי של אולמרט כרה"מ הוא אקט סימבולי חשוב המתקיים ערב חג הפסח, לאחר שהנשיא קצב הטיל באופן רישמי על אולמרט את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה. מינוי של אולמרט מתקיים גם לאחר תחילת המו"מ הקואליציוני, ולאחר שיו"ר העבודה פרץ הכיר באולמרט כרה"מ המיועד הבא.

מינוי של אולמרט יעשה מחר ע"י מליאת הממשלה שתיתכנס לשם כך לישיבה מיוחדת השניה השבוע. עפ"י הוראות החוק מינוי אולמרט נעשה ע"י החלטת ממשלה, מבין אחד מחברי הממשלה.

נציין כי מקרה דומה קרה בליל הרצחו של רבין ז"ל כאשר הממשלה התכנסה לישיבה מיוחדת ומי שמונה לרה"מ היה שמעון פרס. מקרה נוסף קרה ב-1969 לאחר פטירתו של לביא אשכול שנפטר מהתקף לב והוחלף על-ידי גולדה מאיר.

מקרה נוסף, עם כי קצת שונה, התרחש בשנת 1955 אז נקרא דויד בן גוריון חזרה לראשות הממשלה מהגלות הפוליטית שכפה על עצמו והחליף את משה שרת.