אוטובוס ב-450 אלף דולר

מנכ"ל חברת מרכבים, מיכה מייקסנר, התארח ביום תעשיות המתכת והציג שם אוטובוס ממוגן-ירי, יחיד מסוגו בעולם, שעולה "רק" 450,000 דולר * ויו"ר חברת התיירות אופיר-טורס, בועז וקסמן, ושגריר איטליה בישראל מביאים לארץ את כוכבי האופרה האיטלקית "ארנה-דה-ורונה"

מיכה מייקסנר מספר

בסיור במפעל "מרכבים" בקיסריה, ביום תעשיות המתכת והחשמל של התאחדות התעשיינים, נכנסו העיתונאים לאוטובוס מפואר, "מארס דיפנדר", שפיתחה מרכבים, בפיקוח ובשיתוף פעולה עם משרד הביטחון. איש לא יכול היה לחוש, כי אוטובוס התיירים המהודר, בצבעי פסטל חמים, הוא כלי-רכב יחיד מסוגו בעולם, ממוגן ירי, מצויד באמצעי אלקטרוניקה מתוחכמים, ועמיד לירי מנשק קל, לרימוני רסס ולמטענים.

המנכ"ל מיכה מייקסנר סיפר, כי כאשר ביקר אצלם המדען הראשי, אלי אופר, הוא תמה איפה כאן המו"פ וההיי-טק. מייקסנר הגיב, "איפה עוד תמצא בלואו-טק, תעשיית רכב כל-כך מתוחכמת. והוא יודע על מה הוא מדבר. מייקסנר מבין יותר ממשהו בעסקי לוחמה וביטחון, והיה אחד ממפתחי טנק המרכבה בצה"ל. "לפי אותה תפיסה, אני מפתח אוטובוסים ממוגנים, שנראים תמימים לחלוטין".

אוטובוס תמים כזה עולה "רק" 450,000 דולר, אבל כאן, להבדיל מסל התרופות, כשמדובר בחיים, יש כסף, ומייקסנר מודה, שהם מנעו פגיעה במאות ישראלים שנסעו בהם בשנות האינתיפאדה והפיגועים.

מייקסנר גם חשף איך המפעל נערך לייצא מהיום להיום, בתחילת מלחמת עיראק, 10 אוטובוסים ממוגנים, שהזמינו "בהול" האמריקנים.

האוטובוס הוצג לאחרונה בתערוכה הביטחונית בפריז, "מיליפול". הוא מעוצב בהידור, כדי שהתיירים ינועו בו בלי מתח ובלי לדעת על תכונותיו הביטחוניות.

מאז 9/11, ובעקבות איומי הטרור בעולם, גוברת התעניינות בעולם ובארה"ב באוטובוסים הישראליים. קצינים מהמשטרה הפדרלית ביקרו אצלו לאחרונה "בשקט", עשו נסיעת מבחן באוטובוס, ביקשו שיירו עליהם, כדי לבדוק את ביצועיו, ואחרי שיצאו בשלום, הודיעו, שיבקשו מהממשל "כזה", או להקים מפעל בארה"ב, לייצור אוטובוסים ממוגנים, בשיתוף משקיע אמריקני וידע ישראלי. (איילה זמרוני)

בועז וקסמן מביא

יו"ר חברת התיירות אופיר-טורס, בועז וקסמן, ושגריר איטליה בישראל, סנדרו דה-ברנדין, לא הביאו את מרייה קאלאס לישראל, אבל הם כן הביאו אלינו את כוכבי האופרה האיטלקית של ה"ארנה-דה-ורונה".

וקסמן ודה-ברנדין, ערכו בתל-אביב קונצרט-אופרה איטלקי למהדרין, עם זמרי האופרה האיטלקים, בהשתתפות אנשי עסקים איטלקים בכירים, בהם מנכ"ל חברת השכרת הרכב SIXT איטליה, מנכ"ל שדה התעופה של ורונה, מנכ"ל הארנה-דה-ורונה ועוד.

המפגש המוזיקלי התקיים באירוע שאותו יזמה אופיר-טורס ללקוחותיה העסקיים ולסוכני הנסיעות. במסגרת האירוע החליטה החברה לארגן קונצרט אופראי עם הזמרים האותנטיים של הארנה-דה-ורונה, שהוא אמפיתיאטרון רומי עתיק שבו נערך מדי שנה בחודשי הקיץ פסטיבל האופרה האיטלקי.

זמרי האופרה של ורונה, שמופיעים מדי ערב לפני קהל של 15 אלף צופים, התפנו במיוחד ל-24 שעות, והגיעו לישראל לשיר בהופעה. גם שאר אנשי העסקים האיטלקים הגיעו לביקור בזק של חצי יום.

הקולות האופראיים שבקעו ממרכז עינב לתרבות, שבגן העיר, גרמו לשכנים לצאת לחלונות כדי לשמוע את האריות האיטלקיות משובחות.

לדברי וקסמן, הרעיון עלה בראשו היות שאופיר-טורס פועלת לקידום התיירות הישראלית לאיטליה וגם לקידום התרבות האיטלקית. (איילה זמרוני)