נסגרה מכירת עמדה לאפריקה-ישראל ומנורה: המזרחי יקבל רק 216 מיליון שקל

הבנק נאלץ להוריד את המחיר בשיעור 9% בשל הפדיונות הכבדים מקרנות הנאמנות של עמדה

בנק המזרחי-טפחות השלים אתמול (ב') בערב את מכירת קרנות הנאמנות עמדה למנורה ואפריקה-ישראל. מחיר העסקה ירד שוב ל-216 מיליון שקל לאור התאמה להיקף נכסי הקרנות, ומשקף ירידה של 9.3% בהשוואה למחיר המקורי של 238 מיליון שקל.

המזרחי היה הבנק היחיד שהכניס בהסכמי המכירה מנגנון של התאמת מחיר להיקף הנכסים. המזרחי צפוי לרשום מהשלמת העסקה רווח נקי לאחר מס של 133 מיליון שקל. הרווח יירשם בדו"חות הרבעון השני.

מנורה ואפריקה-ישראל יחלקו ביניהן את קרנות הנאמנות של עמדה לשתי חברות נפרדות. הראשונה תהיה בתוך מנורה פיננסים שבבעלות מנורה ובניהולו של יהודה בן-אסייג. החברה השנייה תהיה חלק מחברת ניהול הנכסים הפיננסיים שמקימה אפריקה-ישראל בימים אלו.

בהתאם לתנאי ההסכם, יודיעו אפריקה ישראל ומנורה עד שבעה ימים לפני מועד ההשלמה על אופן חלוקת הקרנות ביניהן. אם לא יודיעו אחרת, הקונה היחידה תהיה מנורה. בשנת 2005 רשמה עמדה רווח נקי של 27 מיליון שקל בהשוואה ל-19 מיליון שקל בשנת 2004.

המחיר שנקבע אינו סופי ונקבע, כי תהיה התאמה נוספת בהתאם לנכסי הקרנות ביום הקלוזינג לאחר קבלת האישורים הרגולטוריים. ההתאמה תתבצע לפי נוסחה של 4.025% מוכפל בממוצע היקף הנכסים ב-14 ימי העסקים הקודמים למועד ההשלמה.

כיום מנהלת עמדה 43 קרנות נאמנות בהיקף של 5.36 מיליארד שקל, לאחר שאיבדה 80 מיליון שקל בחודש מארס. נכסי עמדה עמדו בסוף ספטמבר 2005 על 5.9 מיליארד שקל. לאחר הרכישה ספגה עמדה פדיונות כבדים בהיקף של 500 מיליון שקל.

במסגרת ההסכם חתמו מנורה ואפריקה-ישראל על הסכמים להפצת הקרנות ולקבלת שירותי תפעול מבנק המזרחי. את המו"מ מטעם בנק המזרחי ניהל הסמנכ"ל יוסי ניצני, העומד בראש החטיבה לשוק ההון ובנקאות פרטית.

היום צפויה להיסגר עיסקת מכירת אילנות דיסקונט לכלל ביטוח. לפני שבועיים ולאור ירידה חדה בהיקף נכסי אילנות, בוצעה התאמה במחיר העיסקה, כאשר בנק דיסקונט הסכים להוריד את המחיר מ-600 מיליון שקל ל-580 מיליון שקל.