איראן תעביר סיוע של 50 מליון דולר לממשלת חמאס בעקבות ביטול הסיוע מאירופה

גם רוסיה הודיעה כי תעביר סיוע הומניטארי לרש"פ * האיחוד האירופי החליט להקפיא את הסיוע לממשלת חמאס עד אשר יתפרק מנשקו ויכיר בישראל

טהראן הודיעה כי תעביר סיוע של כ-50 מליון דולרים לממשלת חמאס. שר החוץ של איראן הסביר כי הכסף נועד לסיוע הומניטארי, בעקבות ביטול הסיוע מאירופה. הוא אמר את הדברים בישיבת הנעילה של הוועידה הבינלאומית לתמיכה בזכויות העם הפלסטיני.

לפני כשבוע אישר פורום שרי החוץ של האיחוד האירופי, שהתכנס בלוקסמבורג, את ההחלטה להקפיא את הסיוע לממשלת חמאס. דיפלומט בריטי בכיר הודיע כי גם בכוונת האיחוד האירופי להשעות את העברת הכספים לידי הרשות. לדבריו, ההחלטה תשתנה רק אם יסכים חמאס להתפרק מנשקו ולהכיר בישראל.

בתגובה הפציר חמאס באיחוד לחזור בו מכוונתו וראש נציגות חמאס בפרלמנט הפלסטיני, מושיר אל-מסרי, כינה את היוזמה "עונש קולקטיבי". "הקהילה הבינלאומית מחויבת לכבד את בחירתו הדמוקרטית של העם הפלסטיני", הוסיף אל-מסרי.

אחמדינג'אד בוועידה: "ישראל - עץ רקוב שיושמד"

בוועידה השתתף גם נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד, שאמר במהלכה כי "קיומו של המשטר הציוני מהווה איום על העולם המוסלמי כולו". "כל האומות המוסלמיות לא יכולות להרגיש בטוחות כל עוד המשטר הזה קיים", אמר אחמדינג'אד. לדבריו, "ישראל היא עץ רקוב ויבש, שיושמד בסערה".

בכנס אף השמיע הנשיא התבטאות אנטישמית נוספת, כשאמר כי "אם יש ספק גדול באשר לשואת היהודים, הרי שאין ספק בנוגע לאסון ולשוה שפקדו את הפלסטינים". בעבר השמיע אחמדינג'ד דברים דומים, בהם הכחיש או העמיד בספק את קיומה של השואה.