חברי היישוב גת רימון דורשים מהמינהל 30% בעלות בקרקע

לדברי העותרים, בנוסף לפיצוי הנוסף ששיעורו נקבע בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל (החלטה 969) הרי שלאור אופיו המיוחד של גת רימון, כיישוב אשר מתיישביו השתתפו ברכישת לפחות 30% מהקרקעות, הרי שהם זכאים לפיצוי גדול יותר במקרה של שינוי ייעוד

90 מחברי היישוב גת רימון, עתרו לבית המשפט המחוזי בת"א נגד מינהל מקרקעי ישראל, להצהיר כי הם בעלי זכויות בעלות ב-30% מהמקרקעין החכורים על-ידם.

בעתירה נאמר, כי באוגוסט 2003 התקבלה החלטת מועצת מקרקעי ישראל, בה נקבעו שיעורי הפיצוי למתיישבים בשל החלטת המינהל לשנות את ייעוד הקרקעות. עוד נקבע, כי ישנם מקרים בהם יש להוסיף לפיצוי 23% נוספים לאור העובדה, כי חברי גת רימון מחזיקים בקרקע למעלה מ-80 שנה, דהיינו הוכר העיקרון של פיצוי וזכויות יתר בגין ותק.

לדברי העותרים, בנוסף לפיצוי הנוסף ששיעורו נקבע בהחלטת מועצת מקרקעי ישראל (החלטה 969) הרי שלאור אופיו המיוחד של גת רימון, כיישוב אשר מתיישביו השתתפו ברכישת לפחות 30% מהקרקעות, הרי שהם זכאים לפיצוי גדול יותר במקרה של שינוי ייעוד.

לדברי העותרים, באמצעות עוה"ד אייל שטרנברג ואורטל מור, הם בעלי לפחות 30% מהמקרקעין החכורים על ידם, והם זכאים לכך שזכות בעלות זו תעוגן באחוזים שייחתמו ביניהם לבין המינהל.

(ה.פ 513/06).