יו"ר מטה כחול-לבן: יש לחייב את הזוכים במכרזים לפיתוח נמלי ישראל להשתמש בחברות ישראליות

קריאתו באה על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל להכפיל את ההשקעות בנמלים ל-12.5 מיליארד שקל תוך עשור

התעשייה הישראלית יכולה לתת תשובה נאותה לכל צרכי פיתוח הנמלים, ויש לחייב את הזוכים במכרזים לפיתוח נמלי ישראל להשתמש, במקרים שניתן, בחברות מבצעות ישראליות ובתשומות כחול-לבן, באמצעות הוספת תנאי בסעיפי המכרז.

כך טוען עדי ליבנה, יו"ר מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כיתן תעשיות, משר התחבורה, מאיר שטרית, ומחברת נמלי ישראל.

קריאתו באה על רקע הכוונה של חברת נמלי ישראל להכפיל את ההשקעות בנמלים ל-12.5 מיליארד שקל תוך עשור (מ-5.6 מיליארד שקל ל-5 שנים).

ליבנה מעריך כי כ-50% מעבודות הפיתוח של נמלי ישראל, דהיינו עבודות בכ-8.75 מיליארד שקל, ניתן יהיה לבצע באמצעות התעשייה הישראלית, דבר שיביא לקליטתם של כ-16 אלף עובדים חדשים במפעלים בעשור הקרוב.

מדובר, בין השאר, בעבודות בתחום התשתיות, צנרת, עגורנים, מערכות פיקוח ובקרה, גוררות, בניה ועוד.

יצויין כי עפ"י הפרסומים, תוכנית הפיתוח כוללת, בין השאר, הקמת נמל היובל ב' בנמל אשדוד, השלמת נמל כרמל א' בחיפה והכנסת שינויים להרחבתו בהמשך (מדובר בהרחבת רציף המכולות של נמל כרמל שלב א', הארכת רציף הקישון מזרח, והארכת שובר הגלים בכניסה לקישון והארכת שובר הגלים הראשי בנמל חיפה ועוד).