אסם תצרף את מדיה קום למערך קניית המדיה

מקורבים: אחת הסיבות העיקריות למהלך - אי הסכמות מסחריות בין אסם ו-TMF

חברת אסם הודיעה היום (ד'), כי החליטה לצרף את מדיה קום למערך קניית המדיה של החברה. ל"גלובס" נודע, כי למרות שכבר לפני חודש וחצי הוחלט בחברה כי התקציב המדיה יטופל ביוניברסל-מקאן וב-TMF, הרי שעד עתה לא סוכמו הדברים עם החברות באופן סופי.

מקורבים סיפרו ל"גלובס", כי אחת הסיבות העיקריות בעטיין שונו הדברים היתה אי הסכמות בין אסם לחברת TMF, שלדבריהם לא היתה מוכנה לעמוד מאחורי ההתחייבויות למחירי ה-TRP שנתנה במכרז למשך תקופת זמן של שנתיים.

יצוין, כי מכרז המדיה של אסם נחשב לאחד מהקשים והמסובכים שנעשו בישראל. הוא דרש מספר אלמנטים מסובכים כמו התחייבות למחירים לקהלי יעד מפולחים למשך תקופה ארוכה. על-פי המכרז, המשרדים אמורים היו לתת ערבויות כספיות למחירים שהציעו, כך שאם הם לא יעמדו במחירים ימומשו הערבויות.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר חודשים ולאחר סדרת בדיקות מקיפה החליטה אסם לבצע שינוי במערך המדיה שלה, ולצאת למכרז שמטרתו היתה לרכז את המדיה בשני משרדים. עד אז טופל התקציב על-ידי ארבע חברות מדיה שונות כשכל חלק מטופל בחברה השייכת למשרד הפרסום המטפל בקריאטיב.

אך רגע לפני שיצאה החברה למכרז היא הגיעה לסיכום על הסכמים שנתיים עם זכייניות הטלוויזיה, מה שאומר כי המתמודדים אמורים היו לנסות לשפר את התנאים שנקבעו. עם היוודע דבר המכרז הודיעו זכייני ערוץ 2 וערוץ 10, כי ללא קשר לזהותו של הזוכה הם ימשיכו לשלם את העמלה על הפרסום למשרד שיצר את הקריאיטיב - ובכך למעשה הוציאו את האינסנטיב של המשרדים לשפר מחירים, שכן בכל מקרה הם יתוגמלו רק על חלקם בלבד.

כמו כן הודיעו הזכיינים, כי כל התחייבות למחיר שחורגת מההסכם השנתי של אסם תיעשה על אחריות המתחייב בלבד. למרות זאת סביב המכרז התחוללה מלחמה עיקשת ובשוק העריכו עם תומו כי המשרדים התחייבו על תנאים מפליגים.

בסופו של דבר זכו כאמור חברות המדיה יוניברסל מקאן ו-TMF, שאמורות לקבל לידיהם היקף תקציב של כ-9 מיליון דולר לכל אחד מהמשרדים.

מערך הפרסום של אסם מונה כיום ארבעה משרדים: פובליסי-אריאלי המטפל בחטיפים (כמו במבה, ביסלי ובייגלה) וחברת המדיה שלו היא אופטימדיה המשתפת פעולה עם מיוז.

גיתם BBDO מטפל בכל הקשור לתחום הקולינרי (פסטה פרפקטו, מנה חמה, שקדי מרק, רטבים, וכן כל הקשור למאפה - העוגות, העוגיות והקרקרים) וחברת המדיה שלו היא TMF.

מקאן-אריקסון מטפל בסלטי צבר, במותגי הקפה (רד מאג וטייסטרס צ'וייס) ובדגני הבוקר של נסטלה, וחברת המדיה שלו היא יוניברסל-מקאן. גלר-נסיס מטפל בטבעול ובעוף טוב, שאמנם כבר לא שייכת לאסם אך היא קשורה עמה בהסכמי סחר, ולוקחת חלק במכרז. חברת המדיה של גלר היא מדיה קום, המשותפת לו ולאדלר-חומסקי.