מוראלס נשיאה של בוליביה הורה להלאים נכסי הנפט והגז במדינה

האולטימטום של מוראלס: חצי שנה לניהול מו"מ להישארותן של החברות הזרות במדינה

נשיא בוליביה, איבו מוראלס, הורה היום (ב') לחברות הזרות החולשות על משאבי הנפט בבוליביה להעביר לידי המדינה את השליטה באתרי האנרגיה השונים, ופקד על הצבא להשתלט על כל אתרי הנפט והגז הטבעי במדינה על מנת להבטיח את תפוקת הנפט. הפעולות הללו נעשות כחלק בלתי נפרד ממדיניותו השמאלנית של הנשיא.

הנשיא, הורה לחברות הזרות להעביר לידי המדינה את כל נכסיהן. לפי הדיווח, מוראלס נתן אולטימטום של שישה חודשים לחברות הזרות על פיו החברות יהיו חייבות לנהל עם המדינה משא ומתן לתנאי הישארותן או לעזיבתן את הארץ. סגן הנשיא אמר כי הצבא ילאים 53 אתרי אנרגיה ברחבי המדינה.

בוליביה היא המדינה השניה בגודלה במשאב הגז הטבעי, לאחר וונצואלה, והשאלה, כיצד על המדינה לנהל עושר זה, עומדת בראש מעייניהם של מקבלי החלטות במדינה מאז 2003.

מוראלס נבחר בינואר האחרון על רקע נטיותיו השמאלניות, לאחרונה נשמעו קולות פוליטים בבוליביה, שהנשיא הנבחר לא מבצע את המדיניות שעליה הצהיר טרם בחירתו.

מוראלס אמר היום, כי ממשלתו לא פיזרה הבטחות שווא, "אנחנו פועלים על פי מה המדיניות המוצהרת שלנו ועל פי מה שהעם הבוליביאני דורש". מוראלס אמר את הדברים לאחר שחתם על הצו בשדה האנרגיה בסן אלברטו הנשלט על ידי החברה הברזליאנית, פטרובראס.

מוראלס זוכה לתמיכה מצידו של שאבז, נשיא וונצואלה. שאבז פועל במרץ למצב את ונצואלה כמובילה של קואליציית מדינות שנוטות שמאלה תוך עשיית שימוש בהכנסות הגדולות של ארצו מייצוא נפט. שאבז מביע תמיכה בנשיאה החדש של בוליביה, איבו מוראלס, בעל הנטיות השמאלניות המוצהרות.