חוקרי קלאבמרקט לביהמ"ש: בעלי השליטה מבקשים לסכל את החקירה

בעלי השליטה בקלאבמרקט בתגובה: "הימשכות החקירה מבטיחה את תשלום שכר הטרחה של החוקרים, המגיע כבר עתה למיליון שקל"

גיורא הרטוג ועו"ד אבנר כהן, חוקרי נסיבות קריסת רשת קלאבמרקט טוענים, כי בעלי השליטה משפחות מוזס-בורוביץ-רוזן ונושאי המשרה בחברה מבקשים לסכל את החקירה.

הטענה הועלתה בתגובה שהגישו כהן והרטוג לבית המשפט על טענותיהם של בעלי השליטה ונושאי המשרה, בנוגע לסמכויות החקירה ולפגיעה בזכות הייצוג העומדת להם בשל דרישת החוקרים לנהל את החקירה בשלב זה ללא נוכחות פרקליטם.

לדברי החוקרים, לא יעלה על הדעת כי אישורו של הסדר הנושים יסיים את החקירה ויעניק חסינות אוטומטית לנושאי המשרה ולבעלי השליטה בחברה. לדבריהם, הבעלים ונושאי המשרה החרישו ולא העלו כל טענה כנגד המשך החקירה אף לאחר שאושר הסדר הנושים ופקע צו ההקפאה. ואולם, לאחרונה משעלה חששם הם ממהרים כעת להעלות טענות שונות בדבר העדר סמכות לביצוע החקירה.

לדברי החוקרים, איזון ראוי בין הפגיעה האפשרית בזכויותיהם הדיוניות של נושאי המשרה ובעלי השליטה, אל מול הפגיעה הצפויה בחקירה ובנסיונות החוקרים להגיע לחקר האמת שולל את זכות המשיבים לנוכחות עו"ד בזמן החקירה. לדבריהם, נוכחות כזו תביא לעיכוב החקירה ותפגע ביכולת החוקרים להגיע לגילוי האמת תסוכל. החוקרים סבורים, כי הדרך הראויה והפשוטה להוכחת גירסתם של המשיבים היא בדרך של שיתוף פעולה עם החוקרים והצגת גירסתם המלאה במהלך החקירה ולא בדרך של סיכול החקירה.

החוקרים ביקש מבית המשפט לדחות את בקשת נושאי המשרה ובעלי השליטה ולהורות להם להתייצב לחקירה ללא ליווי עורך דינם. בשולי התגובה מודיעים החוקרים כי לא יעלה בידיהם לנוכח ההתפתחויות האחרונות להגיש דוח סופי קודם לכינוס אסיפות הנושים לשם אישור ההסדר שהוצע

יצויין כי הנאמנים של קלאבמרקט הודיעו לבית המשפט, כי על מנת לקדם את הליכי החקירה - יש לאפשר לבא כוחם להיות נוכח בחקירתם, באופן שלא יהיה בכך כדי להפריע במהלך החקירה. (תיק פש"ר 1700/05).

בעלי השליטה, המנהלים והדירקטורים לשעבר של הקלאבמרקט, פנו היום, באמצעות עו"ד זאב שרף ושרון בן חיים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בדרישה לאפשר להם להגיב על תשובת החוקרים, אבנר כהן וגיורא הרטוג, לבקשה אשר הגישו בשבוע שעבר.

לטינתם, "יותר ויותר נשמעת הטענה כי מטרת החוקרים היא 'למרוח' את החקירה למשך שנים רבות, וניתן היה לסיים את מועד החקירה עד לכינוס אסיפת הנושים לצורך גיבושו של הסדר משלים. באופן תמוה, במשך 8 חודשים לא טרחו החוקרים לזמן את בעלי השליטה לחקירה כלשהי. החוקרים טרפדו את כינוס אסיפת הנושים, בהדלפת דו"ח ביניים מגמתי, וזאת מתוך מטרה אחת לנקוט בסחבת מלאכותית, כדי 'למרוח' את החקירה למשך שנים רבות. הימשכות החקירה מבטיחה את תשלום שכר הטרחה של החוקרים, המגיע כבר עתה לסך של מיליון שקלים".