בעלי רשת האופנה KENVELO מואשמים בגרימת מעשה מגונה בפומבי

זאת בעקבות אירוע ההשקה של הסניף ברחוב שינקין בת"א, במהלכו הוצע לאנשים להתפשט ולקבל בתמורה בגדים של הרשת בחינם

מפלג התביעות של משטרת ת"א הגיש לבית משפט השלום בעיר כתב אישום, נגד רשת האופנה "KENVELO", המנכ"ל העולמי שלה אברהם חימי (50), ומנכ"לית הרשת בישראל ומנהלת השיווק, אוולין חימי (48). השניים נאשמים בגרימת מעשה מגונה בפומבי והתנהגות פסולה במקום ציבורי.

כתב האישום מתייחס ל"מבצע" קידום מכירות מיוחד במינו, שקיימה הרשת בנובמבר 2003. מדובר בהשקת הסניף החדש ברחוב שינקין, במהלכו הוצע לאנשים להתפשט, ולקבל בתמורה בגדים של הרשת בחינם. לטענת המשטרה, באירוע נטל חלק קהל רב, ובו נערים ונערות רבים מתחת לגיל 16.

לפי כתב האישום, בשבוע לפני כן, פירסמה הרשת בתקשורת כי "KENVELO מתפשטת", ותיתן במתנה חולצה תמורת חולצה שיפשטו המשתתפים באירוע, וכן זוג מכנסיים למי שיפשוט את מכנסיו. אחד מהוגי הרעיון היו אוולין חימי.

ואכן, במסגרת האירוע, נערכה תצוגת אופנה בחזית החנות, על במה שהוקמה במקום. כמה מהנערות במקום אף הרחיקו לכת, ונענו להצעת הרשת: "500 שקל זיכוי בשביל שתורידי את החולצה, את החזייה ואת המכנסיים". לפי צילומי הטלוויזיה שנכחה במקום, חלקן נותרו בתחתונים בלבד, אף ללא חזייה.

במהלך האירוע, כך נטען, הורו אבי ואוולין חימי למנהל השיווק בחברה, אורי זיקרי, שעמד על הבמה, להשליך לעבר הקהל חולצות ומכנסיים. חימי אף מסר לזיקרי שטרות כסף, והורה לו להדביק אותם על גופה החשוף של בחורה שעלתה לבמה בעירום חלקי, כשלגופה תחתונים בלבד.

ב-KENVELO טענו בזמנו, כי התפשטות הנערות נעשתה שלא על דעת החברה, לא בהסכמתה ובניגוד גמור להנחיותיה. "קומץ קטן של אנשים החליטו לפשוט בגדיהם על דעת עצמם, ולא שעו להפצרותינו שלא לעשות כן".

למרות זאת, עורר האירוע ביקורת רבה בציבור, ופניות רבות הגיעו ליועץ המשפטי לממשלה, שהורה לפתוח בחקירה.

ברשת KENVELO יותר ממאה חנויות, הפרושות בשבע מדינות, בעיקר במזרח אירופה. כמה ימים לאחר האירוע, הציתו אלמונים את הסניף בשינקין, כנראה בתגובה ל"מבצע". (ת.פ. 3162/06).