למרות הירידה בתוצאות עובדי מכתשים אגן מתעקשים על נתח מהרווחים

עובדי מכתשים אגן השביתו במשך יום וחצי שלושה מתקני ייצור, עד שהוסכם על משא ומתן עם ההנהלה על תוספות השכר

יממה בלבד אחרי שחסמו עובדי מכתשים את הכניסה למפעל בבאר שבע, מדווחת מכתשים אגן על ירידה של 5% ברווחי הרבעון הראשון. העובדים לא מתרגשים מהדיווח ומתעקשים לקבל תוספת שכר עבור רווחי השיא ב-2005, שהסתכמו ביותר מ-200 מיליון דולר.

עובדי מכתשים אגן השביתו במשך יום וחצי שלושה מתקני ייצור, עד שהוסכם על משא ומתן עם ההנהלה על תוספות השכר. "אני מצפה משלמה ינאי, המנכ"ל, שגזר קופון יפה מהרווחים ב-2005, שיידע לשתף בהם גם את העובדים", אמר ל"גלובס" יעקב כהן, יו"ר מועצת העובדים במכתשים אגן.

כהן טוען כי עד שהגיע ינאי לתפקיד, לפני שנה, נהגו לשתף את העובדים ברווחים. "היו שנים פחות טובות בהן התבקשנו לתת ועשינו זאת בהבנה, אבל כשהעובד רואה את הבוסים שלו עושים רווחים ומתגאים על כך, מן הראוי לשתף אותם בשמחה. עובדי מכתשים מתעסקים עם חומרים לא סימפטיים בלשון המעטה, וכדי לעבוד בתנאים הללו חייבים הזדהות מוחלטת עם החברה ובאופן הדדי". אגב, לדברי הנהלת מכתשים-אגן, כלל לא התקיימה שביתה.

במכתב רשמי שקיבל לאחרונה כהן מצד ההנהלה, נמסר לו כי בכוונת החברה לפטר כ-30 עובדים ותיקים בשל "אי התאמה". כהן טוען כי מדובר בעובדים שחלו בשל המגע עם חומרים מסוכנים, ולא יקבל שום פיטורים בחברה כל זמן שהיא רווחית. "לא אפרט באילו כלים ננקוט אם המו"מ לא יעלה יפה, אבל יש לנו תוכניות".

מחברת מכתשים אגן נמסר בתגובה: "בימים אלה מתקיים משא ומתן עם העובדים בנוגע להסכם שכר חדש. תנאי השכר של עובדי מכתשים הם מהמשופרים במשק הישראלי. אנחנו מקווים שהעובדים יתנהגו בהיגיון וישמרו על שגרת העבודה התקינה במפעל".

בעניין פיטורי העובדים סירבה ההנהלה להתייחס.