איל הנדל"ן האמריקאי שעיה בוימלגרין החליט לסגת מרכישת אמד

רק אתמול חתמו הצדדים על מסמך עקרונות לפיו גולן, שבשליטת היהלומן עודד דסאו, תקים עם בוימלגרין חברה משותפת

יזם הנדל"ן האמריקני, שעיה בוימלגרין, החליט היום (ה') לסגת מרכישת אמד, שבשליטת קואופרטיב דן. גורמים המקורבים לעסקה, מעריכים כי הסיבה שבוילמגרין פורש ממנה היא מחיר גבוה מדי שנקבע במזכר ההבנות, ואף יותר מכך, בוימלגרין לא יקבל את השליטה באמד.

נזכיר, כי רק אתמול הודיעו הצדדים שחתמו על מסמך עקרונות לפיו חברת גולן מלאכת מחשבת , שבשליטת היהלומן עודד דסאו, תקים עם בוימלגרין חברה חדשה. בוימלגרין היה אמור להחזיק ב-85% מהחברה המשותפת, ואילו גולן היתה אמורה להחזיק ביתר.

עתה, משבוטלה העסקה, המועמד המוביל שעשוי לפתור את הבעיה לדסאו הוא דורון אביב, מבעלי השליטה באוסיף אשר כנראה ייכנס לנעליו של בוימלגרין, אך במחיר נמוך יותר מאשר נקב בו בוימלגרין.

כשעודד דסאו חתם על ההסכם לרכישת המניות באמד, מטרתו המרכזית היתה להופכה לחברת נדל"ן מובילה, שתתמודד על עסקאות הנדל"ן הגדולות במשק. דסאו רצה להוביל את החברה, אך לאחר שבשבועות האחרונים לא הצליח לגייס את הסכום הנדרש, הוחלט לנסות להכניס שותף.

הכנסותיה של אמד עמדו ב-2004 על 576 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 10 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה עמד בסוף 2004 על 132 מיליון שקל, והיקף התחייבויותיה הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל. אמד שולטת בחברת הליסינג דן רכב, מגרש חניה ברח' ארלוזורוב בת"א, קניון אוויס בר"ג ונכסים נוספים.