לקראת הדוחות הכספיים: כלל פיננסים חתכו את מלצתם למניית כי"ל ל"תשואת שוק"

למרות ההתחזקות בשוק הברום ומוצרי התכלית התארכות המו"מ על מכירות האשלג לסין גורמת לפגיעה בביצועי החברה * מחיר היעד נותר על 20 שקל

בכלל פיננסים בטוחה מתכוננים לפירסום דוחות כי"ל ביום ב' ה-29 לחודש והורידו את המצלתם למניה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר" בסקירתם הקודמת. מחיר היעד למניה נותר על 20 שקל הקרוב מאוד למחיר הפתיחה למסחר במניה היום (א') בבורסה של ת"א, שעמד על 19.6 שקל.

במרכז סקירתה של האנליסטית יסכה ארז היא מסבירה את ההבדל בין שנת 2005 שהוגדרה כשנת שיא לכי"ל לשנה הנוכחית שכעת, לאחר אמצע הרבעון השני, נראה כי לא תתקרב לביצועי השיא שנרשמו זה מכבר.

ארז צופה כי החברה תציג בתוצאות הרבעון רמת הכנסות של 706 מיליון דולר, זאת לאחר שרכישת אסטאריס למעשה "הצילה" את כי"ל מירידה של 13% בהכנסות. אולם גם עם רכישה זו, צפויות שורות הרווח הגולמי והתפעולי לרשום ירידות של 11% ו-20%, בהתאמה, ל-235 מיליון דולר ו-110 מיליון דולר, בהתאמה.

אין סימנים באופק לסיום מו"מ האשלג

גם ארז מתייחסת לשוק האשלג, שבו כל יום שעובר ללא חתימה על החוזים החדשים מול השוק הסיני הגדול מוריד את התחזיות עוד יותר. מבחינת כי"ל מהווה שוק האשלג מרכיב מרכזי בפעילות העיסקית והמהווה 50% מהמכירות ו-65% מהריווחיות.

המו"מ מול הסינים היה אמור להיסגר ברבעון הראשון ובכך לאפשר פיצוי במכירות בהמשך השנה, אולם כעת באמצע הרבעון השני המו"מ לא מראה סימנים של סגירה, כך שגם אם יסגר בזמן הקרוב - לא יפצה על האובדן במכירות עד כה. במקביל ההשפעה הסינית עוברת במזרח כנראה גם להודו שגם היא עושה שרירים במו"מ שמנהלת פוטאש מולה.

שינוי בערכי המטבעות הזרים ומחירי האנרגיה

עוד גורמים שיפגעו בתוצאות החברה הוא ירידת הערך של המטבע האירופאי. האירו, שנחלש ב-8% מול המטבע האמריקני, בתקופה המדווחת - יפגע בהכנסות במונחים דולריים, בייחוד מאלה ממגזר מוצרי התכלית.

גורם נוסף שיעיב על התוצאות הוא התייקרות במחירי האנרגיה, שיביא לשחיקה חדה בשיעורי הרווח לצפי ברמה 35% לעומת 39.5% שהושגו בתקופה המקבילה אשתקד.