השותף של צבי יוכמן

ניר דגן גיל: 32 תפקיד: מייסד ושותף בקרן ההשקעות SKY השכלה: תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות

מסלול: דגן הוא בוגר יחידת 8200 של חיל המודיעין, רב-סרן במילואים ובוגר תוכנית חמ"ן-תלפיות המיועדת למצטיינים. במהלך שירותו הצבאי היה מפקד מכלול מודיעין, שכלל פיקוד על מאות חיילים, ובתפקידו האחרון בצה"ל מונה למפקד חמ"ן-תלפיות.

למרות הרקע הטכנולוגי המשמעותי, הוא החליט שלא ללכת בדרכם של רבים מהיחידה שלו, שהובילה אותם דרך לימודי הנדסה ומדעי המחשב אל עבר קריירה מצליחה בעולם ההיי-טק, ובחר ללמוד דווקא כלכלה וחשבונאות. במהלך הלימודים הוא הספיק לעבוד כמנתח מערכות בחברת בשן מקבוצת פורמולה, וגם לפתוח את חברת הסטרט-אפ איזי-סרף. הימים היו ימי הבועה, והחברה עמלה על פיתוחו של דפדפן אינטרנט, אך היא נסגרה כעבור זמן קצר.

דגן הצטרף אז למשרדו של רו"ח סוארי כמתמחה, הפך מאוחר יותר לשותף, והחליט להצטרף לצבי יוכמן ולטפל בחברות במשבר. בגיל 28, כשהוא אפילו עדיין לא סיים את ההתמחות שלו בחשבונאות, דגן הפך למנהל הלכה למעשה של תבל, חברה עם מחזור מכירות של כ-700 מיליון שקל בשנה, וכ-320 אלף מנויים.

הקשר בינו ובין יוכמן התחזק, ובשעה שהוא התלבט בנוגע לעתידו המקצועי, יוכמן הצליח לשכנע אותו להקים יחד את קרן SKY. הקרן הצליחה לגייס כספים במהירות גדולה יחסית, בעיקר בזכות המוניטין המצוין שיוכמן ודגן זכו לו בעולם העסקים. הקשר הטוב עם קבוצת אי.די.בי והיו"ר שלה, נוחי דנקנר, גם הוליד בסופו של דבר את העסקה שבה הם רכשו חלק מברק.

קשרים: פרט ליחסיו הקרובים עם יוכמן, נהנה דגן מיחסים טובים עם רו"ח יצחק סוארי, וגם מקשרים רבים בקבוצת אי.די.בי. בנוסף, הוא בקשר טוב עם אנשי 8200 לשעבר, פנחס בוכריס מאייפקס, וניר למפרט מקווי-זהב.

עתידות: דגן רק החל את המהלך הנוכחי ב-SKY, ואפשר להניח שאם מהלך זה יוכתר בהצלחה, הדרך תהיה סלולה בעבורו להוות גורם מרכזי בעולם ההשקעות הישראלי.