גאידמק: עיתונאי "הארץ" יוסי מלמן מנהל אחריי מצוד לאחר שסירבתי לקבלו לעבודה

מלמן, המסקר ב"הארץ" את תחום האוליגרכים: גאידמק הוא זה שהציע לי עבודות שונות; יש לי ראיות על איומים של גאידמק נגדי, שבהם אמר לי: 'אני אחסל את הקריירה שלך'

"עיתונאי 'הארץ', יוסי מלמן, מנהל מצוד תקשורתי נגדי ומנצל כל הזדמנות וכל במה הניתנת לו בכדי לפרסם אודותיי פרסומים שקריים ומעוותים, תוך שהוא מציג אותי באור שלילי מתוך מגמה ברורה להתנכל לי מראש וללא כל סיבה מוצדקת". כך כותב המיליארדר הרוסי ארקדי גאידמק, במכתב ששוגר הבוקר (ד') למועצת העיתונות, עם העתקים למערכת "הארץ".

לטענת גאידמק, מלמן מופעל ע"י גורמים עסקים אינטרסנטיים עוינים לו, על מנת לגרום לו נזק. לדבריו, הפרסומים המעוותים לכאורה מהווים בסיס לפרסומים השליליים האחרים.

עוד טוען גאידמק במכתבו למועצת העיתונות, כי יוסי מלמן פנה אליו כמה וכמה פעמים בהזדמנויות שונות, על מנת שזה יקבל אותו לעבוד אצלו בשכר באחד מאמצעי התקשורת שבבעלותו, לטענת גאידמק הוא סירב, מה שהיה למורת רוחו של מלמן, שיצא לכאורה בתגובה בפרסומים שקרים עליו.

יוסי מלמן, המסקר בין היתר את האוליגרכים בעיתון "הארץ", אמר ל"גלובס" בתגובה: "במכתב שעותק ממנו הגיע אלי מהמערכת ולא ממר גאידמק, אין שום ראייה לפרסומים שקריים או מעוותים שלי עליו".

לדבריו, "מצופה ממי שמתלונן על עיתונאי שיציין מקומות ספציפיים שבו הוא כשל, בין אם באי לקיחת תגובה או כיוצ"ב. אני לא רודף את האיש. אני עושה את עבודתי נאמנה, ופועל על-פי כל כללי האתיקה, וכללי מועצת העיתונות. בכל הכתבות הבאתי את תגובתו. המכתב הספציפי הזה הגיע בעקבות פרסום שלי שהוא זומן לשימוע, ובכתבה נמצאת תגובת בא-כוחו של גאידמק, עו"ד רונאל פישר, שמאשר שהוא אכן קיבל חומר מהפרקליטות, מה שמשמעו הזמנה לשימוע.

"אני מסקר אותו בין ארבע לחמש לשנים, כי מינו אותי לסקר את התחום מטעם 'הארץ'. חלק מהכתבות היו מיוזמתו".

* הוא טוען שמזה שנים אתה דוחק בו לשכור את שירותיך לאחד מכלי התקשורת שברשותו.

"הוא זה שהציע לי עבודות שונות. שלוש פעמים - פעם אחת עוד לפני שיוסי מילשטיין נהיה העוזר שלו, הוא הציע לי להיות העוזר שלו. אח"כ הוא פנה אלי באמצעות יוסי מילשטיין, שאהיה שאהיה הכתב של 'מוסקו ניוז' בישראל. למזלי, אני אפילו עדכנתי את העיתון על הצעת העבודה הזו. והיתה עוד פעם לפני כמה חודשים, שיוסי מילשטיין אמר לי שארקדי רוצה לקנות את 'ג'רוזלם פוסט', והוא רוצה שאהיה נציג בעלי המניות בעיתון.

"יש לי גם ראיות על איומים של מר גאידמק נגדי, שבהם הוא אמר לי: 'אני אחסל את הקריירה שלך'. אם הוא חושב שאני רודף אותו, מדוע הוא הסכים להתראיין במשך כל השנים הללו? יש פה ניסיון של בעל הון להלך אימים על העיתונאים. הרי זה בדיוק מה שהוא אמר בראיון שנתן למיקי רוזנטל ורונאל פישר, שהוא יקנה את הטלוויזיה, ואז יוכל לשדר מה שהוא רוצה.

"הכתבות שלי בנושא שלו מדברות בעד עצמן, עד כדי כך שאוליגרכים אחרים טענו חצי בצחוק, חצי בכנות לפני עורכי, אם אני עובד אצל גאידמק, שאני כה רך כלפיו".

* עוד הוא טוען שאתה מופעל על-ידי גורמים עסקים עוינים לו.

"שיגיד לי מיהם, אני אומר לך שאוליגרכים אחרים חושבים שאני עדין איתו מדי. אם אני כה מגמתי כלפיו, למה הוא לא תבע אותי על הוצאת דיבה? הוא מטיח הטחות כלליות בסגנון ההטחות שהוא הטיח במשטרת ישראל שהחליטה לפתוח נגדו בחקירה.

"הוא התקשר אלי ב-2:00 בלילה למלון במוסקבה, כדי לצרוח עלי למה באייטם שהוזמנתי לסקר שבו הוא חתם עם פרננדז להיות מאמן בית"ר ירושלים כתבתי שזה נערך במסעדה החביבה עליו, כי זה יוצר רושם של אדם שמבלה כל הזמן בבתי קפה ובמסעדות. אז עכשיו תגידי, מי מטריד את מי.

"מדובר באדם שמבוקש בצרפת, שהפרקליטות בודקת חשדות לגביו על הלבנת הון, ומזמנת אותו לשימוע. אז איפה הפרופורציות? אני עוד לא קיבלתי שום תגובה או מכתב ממועצת העיתונות, אבל אני אשמח שיתקיים שימוע במועצת העיתונות. ערב פרסום הידיעה האחרונה שלי עליו, התקשר אלי יוסי מילשטיין והתחנן שלא אפרסם את הידיעה, ואמר לי שהוא ייתן לי סקופ אחר במקום, ניסה לעשות איתי עסקים, ואני אמרתי לו חד וחלק: 'אני לא עובד ככה'".

"טיפוס מסוכן וחלקלק"

"יוסי מלמן הוא המקור לכל הפרסומים השליליים עליי", טוען בתגובה ארקדי גאידמק בראיון טלפוני. "הוא טוען שאני הצעתי לו עבודה? למה שאני ארצה מישהו כזה שיעבוד אצלי? הוא טיפוס מסוכן וחלקלק שסחט אותי, ואח"כ חייך. הוא פנה אלי אינספור פעמים שאעסיק אותו בשכר, ואני, שהיתי בעמדה מאד מורכבת של מי שנסחט על-ידי עיתונאי, אז כשהוא דחק בי שאקח אותו לכל מיני ג'ובים, אז לא דחיתי אותו חד וחלק, אלא ניסיתי להיות פוליטיקאי, ודחיתי אותו בנימוס בטענות של עכשיו עדו חצי שנה אולי, וכך הלאה. אבל מעולם, מעולם לא הצעתי לו עבודה, כל היוזמות וההצעות הגיעו ממנו.

"הוא טוען שיש לו ראיות וקלטות אז שישמיע - ואם אני מוקלט שם משוחח איתו על עבודה, אז רק כי הייתי במו"מ שהוא אילץ אותי להיכנס אליו על-ידי כל מיני בקשות שאני ניסיתי לדחות בנימוס, במקום להגיד לו 'לך לעזאזל', כי הוא עיתונאי ואני במצב רגיש".

* למה דווקא עכשיו החלטת לקום ולדבר על זה?

"כי קודם לא היה לי קול, לא היתה לי אישיות. לפני שנה, כל מי שהיה מפרסם עלי משהו, היה היה יכול למחוק אותי, לא ידעו מי אני. עכשיו אני במצב שונה. יש לי קול ואני יכול לדבר. אני לא יוצא נגד עיתונאים אחרים שכותבים עלי, ולא חסר, כי גם אם הם כתבו פרסומים שליליים, הם לא הגיעו אלי קודם כדי לבקש עבודות ודחיתי אותם.

"יוסי מלמן גרם לי נזק בל ישוער בפרסומים השליליים האלה, נזק שלאיל עסקים פחות מבוסס ממני, היו גורמים להתרסקות.

"כל הפרסומים שלו היו מגמתיים. למה הוא פרסם את האייטם הזה על הפרקליטות? מה זה, מידע חדש? לא. הוא עשה את זה כדי לרדוף אותי ולסמן לי שהוא פה, וכדאי שאקנה אותו, ואני לא מוכן להעסיק בן אדם מסוכן כזה".

* למה בעצם אתה לא תובע אותו?

"רציתי לכתוב את המכתב למועצת העיתונות, ולראות מה תהיה תגובתו, אם הוא יכחיש, אני אתבע אותו. אם יש לו קלטות, אז שישמיע אותן, זו הראייה הכי טובה".