רמון: אבדוק את מינוי בייניש לנשיאת העליון; "הכל פתוח - אינני כבול לנוהג"

בכנס עוה"ד באילת רמז שר המשפטים כי ישקול לשנות את שיטת שיטת ה"סיניוריטי" למינוי נשיא העליון

שר המשפטים, חיים רמון, רומז כי ישקול לשנות את שיטת ה"סיניוריטי" למינוי נשיא בית המשפט העליון, שלפיה מתמנה לנשיא השופט בעל הוותק הרב בעליון. לפי שיטה זו, השופטת דורית בייניש, צפויה להתמנות לנשיאה עם פרישתו של הנשיא המכהן, אהרון ברק, בספטמבר. בכנס לשכת עורכי הדין באילת אמר אתמול רמון כי ''מבחינתי הכל פתוח ואני לא כבול לשום דבר שהוא נוהג או מנהג, ארצה לבדוק את כל המינויים מבית המשפט העליון ומטה''.

בראיון לגל"צ הבוקר אמר רמון: "בהחלט אני חושב שאני נכנסתי לתפקידי ומן הראוי שאני כך אנהג. אני מקשיב לאנשים מאוד מאוד מנוסים אני שומע דעות ממגוון רחב של אנשים, בהחלט מן הבולטים במערכת המשפט, ואני באופן שקול ומדוד גם בעניין הזה אני בודק את העניינים לגופם, בינתיים בעצה אחת עם נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק".

רמון הבהיר כי אינו מאיים על בייניש. "אני לא מאיים על אף אחד. יש לי הערכה רבה מאוד לשופטת דורית בייניש, באמת מבחירות המשפטנים בישראל".

יצוין כי בראיון ל"הארץ", אמר המשנה לנשיא בית המשפט העליון הפורש, מישאל חשין, כי את היוזמה לשינוי שיטת "הסניורטי", מעלים "אנשי זדון רק בגלל דורית בייניש, וכדי לעשות לה סיכול ממוקד, בגלל ונדטה אישית. זו מתחזה להיות הצעה נורמטיווית אבל בעצם זו הצעה אישית - לדפוק את בייניש...למה רוצים לשנות את זה עכשיו? רוצים שביניש לא תתמנה לנשיאה. זה נקמה אישית. אין ספק בכך". בראיון לגל"צ הבוקר סירב חשין לומר מי הם האנשים המתנכלים לבייניש ואמר: "מעולם לא היה רעש על בחירת נשיא כשם שיש רעש לגבי דורית בייניש".