מימוש נכסים הזניק הכנסות אנגל אירופה בכ-200%; הרבעון הסתיים ברווח של 44.6 מיליון ש'

ההכנסות הסתכמו ב-118.2 מיליון שקל * הרבעון המקביל הסתיים בהפסד של 6.7 מיליון שקל

אנגל אירופה פירסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים רבעון הראשון של שנת 2006. החברה הפועלת בתחום הנדל"ן המניב באירופה ובישראל בה היא גם פועלת בתחום הבניה למגורים דיווחה על עלייה ברווחים ובהכנסות.

הכנסותיה של אנגל אירופה ברבעון הראשון הסתכמו ב-118.2 מיליון שקל, עלייה של 200% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הסתכמו ההכנסות ב-39.3 מיליון שקל. יש לציין, כי 65.3 מיליון שקל מההכנסות נוצרו ממימוש נכסים מניבים במהלך הרבעון.

אנגל אירופה ביצעה מאז תחילת שנת 2006 מספר השקעות חדשות בפולין, הונגריה וצ'כיה, וכן נכנסה לפעילות בסרביה. במקביל, מימשה הקבוצה במהלך הרבעון הראשון את אחזקותיה בשני נכסים בקנדה (רווח הון של כ-28 מיליון שקל) ובקניון אורות באור-עקיבא (רווח הון של כ-31 מיליון שקל). בנוסף, נהנתה החברה מרווח הון בסך 24 מיליון שקל כתוצאה מהכנסת קרן הייטמן הבינלאומית למספר פרוייקטים במזרח אירופה.

החברה סיימה את הרבעון הראשון עם רווח נקי של כ-44.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח ברבעון הראשון מהווה למעלה ממחצית מהרווח שהציגה אנגל אירופה בכל שנת 2005, ושהסתכם בכ-84.9 מיליון שקל.

יעקב אנגל, יו"ר קבוצת אנגל אמר היום: "ברבעון הראשון המשכנו ביישום האסטרטגיה העסקית שלנו, הכוללת רכישת קרקעות להקמת פרוייקטים שאנו רואים בהם פוטנציאל לתשואה גבוהה על ההשקעה, והכנסת שותפים אסטרטגיים, הנמנים על הגופים הפיננסיים הגדולים בעולם. בקופת החברות מקבוצת אנגל יש למעלה מ-500 מיליון שקל, הפנויים לביצוע השקעות נוספות, בעיקר בחו"ל, שיסייעו לנו להמשיך בייצור ערך עבור בעלי המניות שלנו".

קבוצת אנגל השלימה בחצי השנה האחרונה שני גיוסי הון משמעותיים. בדצמבר 2005 גייסה אנגל מזרח אירופה כ-243 מיליון שקל בבורסת לונדון, המצויה בשליטת אנגל אירופה. כמו כן, בתחילת החודש הנוכחי השלימה חברת לגנא הולדינגס הנפקה פרטית של איגרות חוב לגופים מוסדיים בהיקף כספי של 150 מיליון שקל.הקבוצה מייעדת את המזומנים שגייסה, כאמור, להשקעה בפרוייקטים חדשים, בעיקר בשווקים הבינלאומיים.

אנגל אירו