הנהלת חברת מוטורולה בישראל צפויה להודיע במהלך השבועיים הקרובים על מיקומה העתידי של קרית מוטורולה, המתוכננת בשטח של כ-50 אלף מ"ר, כך נודע ל"גלובס".
מוטורולה בוחנת מזה מספר שנים הקמת קריה עצמאית, שתאכלס את חטיבות החברה השונות הפרושות במקומות שונים במרכז הארץ.
בשבועות האחרונים ההחלטה תורגמה למעשים ממשיים, כאשר הנהלת מוטורולה הישראלית אירחה מספר מבכירי ההנהלה העולמית של החברה. הבכירים ערכו סיור מודרך באתרים השונים והתרשמו מתוכניות הבנייה של האדריכל מיכי סתר, מחברת סתר אדריכלים, אשר נשכר ע"י מוטורולה לתכנון הפרויקט, לרבות עבודת עיצוב הפנים. כמו כן שמעו הבכירים על ניהול הפרויקט מחברת האחים מרגולין.
הבכירים ביקרו בשני אתרים העומדים כיום על הפרק מבחינתה של מוטורולה. האחד, קרית שדה התעופה במתחם אירפורט סיטי בסמוך לשדה התעופה בן גוריון, והשני באזור התעשייה של קרית אריה, פתח תקוה, בסמוך למתחם קריאו.
קרית שדה התעופה נמצאת בשליטת יואל של קובי מימון, המחזיקה 80% ממניותיה. יתר המניות נמצאות בידי בל"ל השקעות ועו"ד שרגא בירן.
פרויקט אירפורט סיטי, הנבנה בשלבים, אמור לכלול בסיומו 380 אלף מ"ר. עד היום נמכרו והושכרו כ-250 אלף מ"ר. בין הלקוחות האחרונים ששכרו שטחים גדולים נמצאים דיפלומט, נורטל, אודיוקודס, שטראוס, נביעות ויוניליבר.
המתחם עשוי להתאים למוטורולה וזאת בשל קרבתו לצירי תחבורה ראשיים ומיקומו בין ת"א לירושלים. כמו כן, מוטורולה עשויה לבחור באירפורט סיטי בשל ההנחה הגדולה שהיא ככל הנראה תקבל במתחם. על-פי ההערכות, בעוד שבאזורי התעסוקה השונים חברות היי-טק משלמות תשלום ארנונה בסך של 2 דולר למ"ר, הרי באירפורט סיטי מוטורולה תחויב בכ-60 סנט, קרי הנחה משמעותית של 70%.
המתחם השני שמוטורולה בוחנת מורכב משתי חטיבות קרקע הממוקמות באזור התעשייה קרית אריה בפ"ת. האחת בשטח של 19 דונם, הנמצאת בבעלות קרן ריט לישראל (נכסי אזורים לשעבר), והשנייה גם היא בת 19 דונם, נמצאת בבעלות איש העסקים שלמה שמלצר מבעלי ניו-קופל. מנהליה של קרן ריט לישראל, עמיר בירם ושלמה שמלצר, פנו למוטורולה בהצעה להקים את הקריה על השטח בבעלותם, ובמוטורולה בוחנים את ההצעה ברצינות רבה.
מבחינת בירם ושמלצר, מדובר בחוזה משמעותי ביותר הנאמד ב-700 אלף דולר לחודש, 8.4 מיליון דולר לשנה, בחוזה לתקופה של 10 שנים. אין ספק שבתום תקופת החוזה מוטורולה תהיה מעוניינת להאריכו, ולו רק בשל הוצאות המעבר הכבדות הצפויות.
חטיבת הקרקע של קרן ריט ושמלצר נמצאת מצפון לפארק אזורים (השייך גם הוא לקרן ריט לישראל), בצמוד למרכז הלוגיסטי של תנובה ובסמוך לכביש אם המושבות. לנכס יש נגישות לכביש גהה (כביש 4) ובנוסף מתוכננת בקרבת מקום תחנת רכבת עתידית.
בסמוך לחטיבת הקרקע יוקם בקרוב מרכז המשרדים של קריאו, בשטח של 23 אלף מ"ר, ועוד ו-22 אלף מ"ר של חניות תת קרקעיות. קריאו היא חברת הבת של חברת קודאק העולמית. המתחם מוקם ע"י קבוצת יזמים בראשות חברות אס. ג'י. אס, אלקטרה נדל"ן ובנייני א. פרשקובסקי - 33.3% כל אחד.
מוטורולה מבצעת למעשה מהלך דומה לזה שמבצעת חברת התוכנה קומברס ברעננה. הקמת קריה עצמאית, המשרתת חברות בסדר גודל כזה, מביאה בסופו של דבר לחיסכון משמעותי. סביר שכל ראש עיר יאות להעניק הנחות משמעותית לחברת ענק הבוחרת לשכן את משרדיה בעירו. כמו כן, הקמת קריה עצמאית מביאה לחיסכון בעלויות הניהול והתפעול הכרוכות בהפעלת מספר אתרים במקומות שונים בארץ. גורם נוסף הוא המוניטין לו זוכה החברה כמחזיקה בקריה משלה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.