הקרב על המעו"ף: גזית-גלוב צפויה להחליף את אסם; אורמת תתמודד מול כלל תעשיות

ה"מאבק" בין אורמת לכלל תעשיות פתוח, על רקע פער שווי של 29% בלבד, אבל באי.די.בי לא רוצים שאחת מהזרועות המרכזיות בקבוצה תיגרע ממדד המעו"ף. לכן, לא מן הנמנע שינסו לרכוש מניות החברה באמצעות הבורסה, או לבצע פעולות אחרות שיתמכו בשווייה

העדכון החצי-שנתי של מדד המעו"ף בתחילת חודש יולי צפוי לבשר על שני חילופים, במסגרתם ייכנסו למדד החברות אורמת וגזית-גלוב על חשבונן של אסם וכלל תעשיות ; כך מסתמן מהשוויים הנוכחיים של ארבע החברות. הקרב על המעו"ף יחל רק בתחילת חודש יוני (יום חמישי הקרוב) ויימשך עד ה-15 ביוני, כשלאורך הימים תשקלל הבורסה את הפרשי השווי הממוצעים בין החברות. במידה שאורמת וגזית-גלוב ישמרו על פערי שווי של מעל 20% לעומת אסם וכלל-תעשיות, יתבצעו החילופים האמורים.

ניתן לומר שהחילוף בין גזית-גלוב, הנסחרת לפי שווי של כ-5.4 מיליארד שקל, ואסם, הנסחרת לפי שווי של כ-3.7 מיליארד שקל, נראה ודאי מאחר שהפרשי השווי בין החברות עומדים נכון להיום על כמעט 50%. שתי החברות ביצעו בשנים האחרונות מסלול שונה, כשגזית-גלוב מחד נהנתה מהמומנטום החיובי בשוקי הנדל"ן בארצות-הברית ובאירופה, שתרם לעלייה ערך מטאורית של כ-270% בשלוש שנים, ואסם מאידך הייתה אחת ממניות המעו"ף הגרועות ביותר מבחינת ביצועיה באותה תקופה, עם תשואה של 28%.

המאבק בין אורמת לכלל תעשיות נראה יותר צמוד, אך לפי שעה קיים פער שווי של 29% בין החברות, מאחר שאורמת נסחרת לפי שווי של כ-4.9 מיליארד שקל וכלל תעשיות נסחרת לפי שווי של כ-3.8 מיליארד שקל. עם זאת, מאחר שנותרו עוד למעלה משבועיים עד למועד הקובע, נראה שמוקדם להספיד את כלל תעשיות המשתייכת לקבוצת אי.די.בי , שמחזיקה כיום בשבע חברות במדד המעו"ף בשקלול כור ומכתשים אגן.

על פניו נראה, שבאי.די.בי מאוד לא רוצים שאחת מהזרועות המרכזיות בקבוצה תיגרע ממדד המעו"ף, ולא מן הנמנע שינסו לרכוש מניות החברה באמצעות הבורסה, או לבצע פעולות אחרות על-מנת לתמוך את שווייה בתקופה הקרובה. עדות לרגישות של אי.די.בי לנושא מתקבלת גם מיום האקס דיבידנד הקרוב של כלל תעשיות, שיחול ב-18.6 לאחר עדכון מדד המעו"ף, על-מנת שלא לגרוע משווייה עד אז.

נציין עוד כי הבנק הבינלאומי יכול לטרוף את הקלפים ולהיכנס למדד המעו"ף אם בעלי השליטה יבחרו לאחד את מניות ה-1 וה-5 עד למועד הקובע. עם זאת נראה, שעקב אובדן זכויות הצבעה שעלול להיגרם לבעלי השליטה מהמהלך ופרק הזמן הקצר שנותר עד אז, אפשרות זו לא נמצאת לפי שעה על הפרק.