הכנסת דחתה את ההצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית למשבר במערכת הבריאות

ההצעה נדחתה ברוב של 40 מתנגדים מול 31 תומכים * שר הבריאות, בן-יזרי, טען כי הבעיה נובעת מלחצי ביקוש שמקורם בעליה בתוחלת החיים

הכנסת דחתה אתמול בערב (ה') הצעה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית למשבר במערכת הבריאות. בעל ההצעה, ח"כ חיים אורון (מרצ) אמר כי הבעיה היא בשחיקת סל שירותי הבריאות ולא רק של סל התרופות. הוא ציין את הכשל הכפול של המערכת שמתבטא בירידה מצטברת של 16% בהוצאה לנפש לבריאות בשנים האחרונות, ובתופעה של-25% מהחולים המקבלים מהרופא מרשם לתרופה אין כסף לשלם את חלקו בתרופה. אורון טען כי מספרם גדל בשנים האחרונות פי 2.5.

שר הבריאות יעקב בן-יזרי דחה את ההצעה ולגלג על עצם היוזמה שמקורה ב"חברי כנסת שאינם שותפים ברשות המבצעת שמחפשים להיות פעילים בהקמת ועדות ובחקירות". לעצם העניין טען השר כי הבעיה של מערכת הבריאות בעיניו נובעת מ"לחצים גדולים של ביקוש שמקורו בעליה בתוחלת החיים, בחדשנות הטכנולוגית המתמדת, וברמת הציפיות ודרישות הציבור מהמערכת".

"המקורות התקציביים אינם מאפשרים למלא אחר כל הדרישות שהחברה מבקשת, והתוצאה היא תחושה תמידית של משבר", התגונן השר, והצטדק שבגבולות המשבר עושה מערכת הבריאות כל שביכולתה "מאמצים לתפקד, לפתח, לבנות ולהתחזק באופן איכותי, יעיל, צודק ושוויוני".

הקואליציה גייסה את הרוב שלה (40:31) ומנעה את הקמת ועדת החקירה.