מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ממליץ לבחון פתיחת חקירה פלילית נגד עו"ד סיני גלבוע, מבכירי ש"ס

לינדנשטראוס קובע, כי גלבוע פעל בניגוד עניינים חמור בתפקידיו כסגן ראש עיריית פתח-תקווה וסגן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ממליץ לבחון פתיחת חקירה פלילית נגד עו"ד סיני גלבוע, מבכירי ש"ס. בדו"ח שפירסם הבוקר (א') קובע לינדנשטראוס, כי גלבוע פעל בניגוד עניינים חמור בתפקידיו כסגן ראש עיריית פתח-תקווה וסגן יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הדו"ח עוסק בתוכנית מתאר במסגרתה אמורה היתה חברת דן לפנות את החניון שלה בפתח-תקווה ולקבל זכויות לבניית 64 יחידות דיור במקום. לינדנשטראוס מגלה, כי ראש העירייה, יצחק אוחיון, שינה את עמדתו ב-180 מעלות ללא עילה נראית לעין, ושנה לאחר שהתנגד לבקשת דן להגדיל את זכויותיה - המליץ לאפשר לה הקמת 350 יחידות דיור.

בתחילת 2003, סמוך למו"מ המחודש בין דן לאוחיון, שכרה החברה את שירותיו של גלבוע לטפל בתוכנית. הובטחו לו אחוזים משווי הזכויות שיתקבלו בעקבות טיפולו, ומשרדו קיבל גם את הטיפול בחוזי המכר של הדירות האמורות להיבנות במקום.

לינדנשטראוס מעריך את שווי שני ההסכמים בין גלבוע לדן ב-3.3 מיליון דולר. עד פברואר השנה קיבל גלבוע 1.3 מיליון דולר, במסגרת חוזים שלדעת המבקר נבעו בצורה מובהקת מניצול מעמדו, קשריו וידיעותיו של גלבוע בעירייה.

גלבוע טען בפני משרד המבקר, כי פעילותו היתה מקצועית בלבד, נועדה לקדם תוכנית שהיה בה אינטרס ציבורי ונעשתה בגלוי. אך הדו"ח מגלה, כי גלבוע הסתיר אשתקד מהוועדה לניגוד עניינים את קשריו עם דן, כאשר זו דרשה ממנו לפרט את עסקיו הפרטיים.

בסיום הדו"ח מודיע לינדנשטראוס, כי החליט להעביר את ממצאיו לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אשר יחליט אם יש מקום להורות למשטרה לפתוח בחקירה. לינדנשטראוס מציין, כי החליט על צעד זה גם לאור החש, כי גלבוע פעל בניגוד עניינים גם במקרים אחרים בשנות כהונתו בעירייה.

[ הרחבה במהדורה המודפסת ]