בית ההשקעות לידר על בזק: תוצאות טובות מהחזוי ברבעון הראשון; מעלים מחיר היעד

(עדכון) באקסלנס נשואה הותירו את המלצת ה"קנייה" למניה; פוטנציאל לגידול בהיקפי הדיבידנד באמצעות הפחתת הון ומכירת נכסים

בית ההשקעות לידר שוקי הון פירסם היום (א') סקירה על קבוצת בזק בעקבות דו"חות הרבעון הראשון שפירסמה החברה בסוף מאי. הם מציינים כי החברה הציגה "דו"חות טובים מהצפוי" שעקפו תחזיתם לשורה העליונה ב-20 מיליון שקל (עת רשמה הכנסות של 2.82 מיליארד שקל), בשיעור ה-EBITDA ובתזרים המזומנים מפעילות שוטפת.

הם מציינים את השיפור הנמשך בחברות הבנות: פלאפון אשר שיפרה את מרווחי הרווח, yes שרשמה האטה בצמיחה אך מתקרבת לאיזון תפעולי, ובזק בינלאומי שהציגה שיפור ניכר בתוצאותיה למרות תחרות עזה מכיוון ברק, קווי זהב ואחרות.

באשר לבזק עצמה מציינים בלידר כי בהכנסותיה מטלפוניה פנים-ארצית נרשמה ירידה רבעונית של כ-2%, ואולם בזק מתמודדת עם השחיקה באמצעות ה-ADSL המהווה מנוע צמיחה חשוב.

בלידר מציינים כי ההסכמות עם וועד העובדים הוא מהותי לעתיד החברה וכי הן עשויות לחסוך לחברה כ-250-300 מיליון שקל לאחר הפרשה חד-פעמית של כמיליארד שקל. הם מעריכים כי בזק תחלק דיבידנד בהיקף של כ-1.2 מיליארד שקל בגין 2006 (עם פוטנציאל לגידול).

לסיכום בבית ההשקעות מותירים את המלצת "תשואת יתר" למניה ומעלים מחיר היעד ב-2.5% ל-6.5 שקל, מחיר הגבוה בכ-18% ממחיר הנעילה ביום חמישי שעבר.

אקסלנס נשואה: המלצת "קנייה"

בבית ההשקעות אקסלנס נשואה שבו לאחר פרסום דו"חות הרבעון על המלצת "קנייה" למניית בזק ועל מחיר יעד של 6.8 שקל, הגבוה בכ-24% ממחיר הנעילה ביום חמישי האחרון. הם מציינים כי תוצאות קבוצת הטלקום עקפו את תחזיתם המוקדמת בזכות שיפור בכל מגזרי הפעילות למעט בקווים הנייחים.

לאחר דיבידנד בגובה 1.2 מיליארד שקל שחילקה החברה, מעריכים באקסלנס נשואה כי פוטנציאל לדיבידנד הבא גבוה אף יותר, וזאת על רקע סבירות לביצוע הפחתת הון כמו גם רישום רווחי הון בגין מכירת נכסים.

נקודה קריטית נותרה הסכם העבודה בחברה - האנליסטים מעריכים כי ההנהלה תפטר כ-2,000 מבין 7,600 עובדי החברה ותרשום הוצאה חד-פעמית של כמיליארד שקל. עוד הם מעריכים שבאוגוסט ייחתם ההסכם האמור שצפוי לחסוך לחברה כ-350 מיליון שקל בשנה.