עופר בלוך מנכ"ל YES פורש מתפקידו וימונה למנכ"ל חברת ציוד ההשקיה נטפים

עדיין לא ידוע מי יירש אותו בתפקיד * בלוך יחליף בנטפים את ארז מלצר שיעבור לנהל את אפריקה ישראל במקומו של פיני כהן

מנכ"ל ,yes, עופר בלוך, פורש מתפקידו ועובר לתפקיד מנכ"ל חברת נטפים. בלוך הודיע לאחרונה על החלטתו למנכ"ל קבוצת בזק, יעקב גלברד, כי הוא מבקש לסיים את הקדנציה כמנכ"ל החברה, מוקדם מהצפוי, כשנתיים וחצי בלבד.

על פי הערכות, בלוך מסיים את תפקידו כיוון שההצעה בנטפים קרצה לו מאד, ולא עקב חיכוכים עם ההנהלה ובעלי המניות החדשים יחסית בבזק. לבלוך היו אמנם חיכוכים בתחילת הדרך של שינויי הבעלות בבזק, אולם נראה היה כי חיכוכים אלו הסתדרו. עדיין לא ידוע מי יחליף את בלוך.

הפרישה של בלוך יוצרת מצב מעניין בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, שכן רק השבוע מתחלף גם המנכ"ל בחברת הכבלים המתחרה, הוט, לשם נכנס דוד קמיניץ, המחליף את רם בלינקוב.

עופר בלוך: "היתה לי הזכות לעבוד בחברה נפלאה, עם צוות עובדים ומנהלים מסור, מוכשר ויצירתי אשר דוחף את החברה קדימה ללא הפסק. ניהול yes בשנים האחרונות היה אתגר מדהים ואין לי ספק כי החברה תמשיך להוביל את שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בשנים הבאות".

מנכ"ל קבוצת בזק יעקב גלברד הביע צער על החלטתו של בלוך לפרוש מתפקידו וציין כי בתקופתו של עופר בלוך כמנכ"ל, צמחה החברה באופן משמעותי תוך ייצוב מצבה הפיננסי וזאת בתנאי שוק קשים. "אין ספק כי בלוך עוזב חברה שמשקלה בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית גבוה מאד. תרומתו ל-yes היתה גדולה".

עופר בלוך נכנס לתפקידו בסוף שנת 2003. תחת ניהולו של בלוך הצליחה yes להוסיף 115 אלף מנויים, בעוד שחברות הכבלים ממשיכות לאבד לקוחות. ל-yes יש כיום כ-530 אלף מנויים.

לכאורה ניהל בלוך את חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית הגדולה בישראל, אך בפועל הוא התחרה בשלוש חברות הכבלים יחד. הוא חויב להשקיע בתוכן ובשיווק באותו סדר גודל שאליו חויבו הכבלים אף-על-פי שההכנסות שלו היו נמוכות באופן משמעותי. חיסרון נוסף הוא שהטכנולוגיה הלוויינית של yes אינה מאפשרת לפתח מנועי צמיחה חדשים כמו טלפוניה ואינטרנט מהיר.

קודם לניהול yes עבד בלוך במשך 17 שנה בתנובה. הוא החל את דרכו במחלקת המחקר, עם תואר ראשון בכלכלה, והתקדם בתוך המטה לתפקיד סגן מנהל אגף השיווק, בהמשך לראש אגף השיווק והגיע עד לצמרת הארגון - מנכ"ל תשלובת החלב. בלוך ביקש לסיים את תפקידו בתנובה לאחר שהשלים את הקמתה של המחלבה הגדולה ביותר במזרח-התיכון, באלון תבור, בהשקעה של כ-200 מיליון דולר.

נכון לסוף הרבעון השנה, yes גייסה עוד כ-9,000 מנויים, והגיע כאמור ל-530 אלף מנויים בסך הכל. אלו עזרו לה להגדיל את ההכנסות בכ-1.7% לעומת הרבעון הקודם - הסתכמו בכ-332 מיליון שקל.

ה-EBITDA ברבעון הראשון של שנת 2006 הסתכם בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההפסד הנקי של החברה ברבעון הראשון הוא כ-67 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל ברבעון הקודם. כלומר, ירידה של כ-20.2%.

בשורה התחתונה המאזן של yes היה ונשאר מפחיד, כשסך כל המאזן עומד על 1.35 מיליארד שקל, וסך ההתחייבויות מגיע לכ-5 מיליארד שקל.

נטפים, כיום בבעלות הקיבוצים חצרים, מגל ויפתח וקרנות ההשקעה מרקסטון וטנא, המציאה את ההשקיה בטפטוף לפני כ-40 שנה, והפכה אותו לאחד מענפי היצוא הבולטים של המשק. כיום היא נחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום מערכות השקיה, ולמובילת תחום פתרונות ההשקיה בלחץ נמוך.

נטפים מעסיקה כ-2,000 עובדים ו-12 מפעלי ייצור בשמונה מדינות, והיא הבעלים של 30 חברות בנות, המפיצות מוצרים בכ-100 מדינות. מחזור המכירות של החברה היה ב-2005 כ-400 מיליון דולר.

המשימה העומדת בפני בלוך היא לשמור על מעמדה של נטפים בעולם, בשוק שהופך תחרותי, מתוחכם ובעיקר נשלט על ידי חברות ענק בינלאומיות. משימה לא קלה במיוחד על רקע הרכב הבעלים של החברה הם שלושה קיבוצים ושתי קרנות השקעה.