הסתיימה הפגישה בשארם א-שייח'; אולמרט: "מובארק - שותף בכיר בעשיית השלום"

מובארק על אולמרט: "איש של חזון ואמינות" * חלק עיקרי מפגישתם נע סביב דרכים אפשריות לחידוש המו"מ בין ישראל לרשות-הפלשתינית

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום בצאתו מישיבה משותפת עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, כי הוא רואה בנשיא מובארק "שותף בכיר" לעשיית תהליכים באזור. "תרומתך היא חיונית כפי שהיתה גם במהלך המוצלח של יישום תכנית ההתנתקות", אמר אולמרט.

"הנשיא מובארק הינו שותף אמיתי במאמץ להבאת שלום לאזורנו", אמר ראש הממשלה אולמרט, "בכוונתי לעבוד איתך באופן הדוק על מנת לקדם את תהליך השלום". בתגובה הגדיר מובארק את אולמרט כ"איש של חזון ואמינות" וציין כי הוא עושה את מלאכתו נאמנה.

חלק עיקרי מפגישתם של שני האישים, שנערכה בשארם א-שייח', נע סביב דרכים אפשריות לחידוש המשא-ומתן בין ישראל לרשות-הפלשתינית. כחלק מהדיון, אולמרט הציג את פרטי תכנית ההתכנסות. "לא אעצור מאולמרט לבצע נסיגות", אמר מובארק, "אבל אתמוך במשא ומתן בינך לבין הפלשתינים".

במהלך הפגישה מובארק עמד על דרישתו מאולמרט להיפגש עם יושב ראש הרשות הפלשתינית, אבן- מאזן, לפסגה משולשת בהשתתפותו ולמצות את דרך המשא ומתן. ראש הממשלה, שסירב הפעם להיפגש עם אבו-מאזן על אדמת מצרים, הבטיח למובארק שייפגש בקרוב עם יושב ראש הרשות.

שני האישים דנו בקשר הכלכלי בין שתי המדינות בכלל ובהסכם ה'קוויז' בפרט. מטרת ההסכם היא ליצור אזור סחר משותף בין ישראל, מצרים וירדן. "זכיתי בתור שר התעשייה המסחר והתעסוקה לחתום על הסכם ה'קוויז' בין ישראל למצרים", אמר אולמרט, "שוחחנו על זה היום וכבר הנחיתי את שר התמ"ת, אלי ישי, להמשיך בתהליך".

תקרית הגבול מעיבה על הפגישה

הפגישה תקיימה בצל התקרית ביום שישי בגבול ישראל-מצרים, בה נהרגו שני אנשי משטרה מצרים מאש צה"ל. "נעשה כל מאמץ למנוע הישנות מקרים כאלה", אמר אולמרט בצאתו מהפגישה. בשל התקרית אף עמדה בסימן שאלה עצם קיומה של מסיבת העיתונאים