הרשות להגבלים עסקיים פשטה על משרדי קבוצת השמירה

לפי החשד, הקבוצה ביצעה מיזוג בפועל עם חברת שמירה אחרת מבלי שהגישה בקשת מיזוג

רשות ההגבלים מנהלת חקירה מול קבוצת השמירה בחשד למעבר על חוק ההגבלים העסקיים. כך נודע ל"גלובס". לפי החשד, קבוצת השמירה ביצעה מיזוג בפועל עם חברת שמירה אחרת, "שירותי השומרים", מבלי שהגישה בקשת מיזוג. חוקרי הרשות פשטו היום על משרדי החברה, החרימו מסמכים וזימנו גורמים בחברה לחקירה.

מקבוצת השמירה נמסר בתגובה: "אנו משתפים פעולה עם אנשי הרשות להגבלים. חברת השמירה פעלה ופועלת תוך הקפדה על קיום כל הוראות החוק, ואנו משוכנעים כי הבדיקה תעלה שגם במקרה זה פעלנו כשורה וללא כל דופי".

חברת השמירה, שיו"ר הדירקטוריון שלה הוא יגאל שרמייסטר (מחזיק 22%), עוסקת במתן שירותי שמירה. הקבוצה כוללת את: מוקד אמון בקרה וסיור, שחברת השמירה מחזיקה 70% ממנה; את השמירה טכנולוגיית מיגון, בבעלות מלאה של השמירה; ואת חברת הבת הוטלו, אף היא בבעלות מלאה של השמירה. החברה מספקת שירותי סיור ובקרה מבוקרי מחשב.

על פי הדו"חות של החברה לשנת 2006, ההון העצמי הסתכם ב-38.9 מיליון שקל, לעומת 35.1 מיליון שקל בתום שנה הקודמת, ולעומת כ-39.6 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי הגידול בהון העצמי בתקופת הדו"ח נובע מרווח נקי לתקופה, בסך של כ-3.8 מיליון שקל.

הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2006 הסתכמו בכ-47.3 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-40 מיליון שקל, בתקופה המקבילה אשתקד, ולעומת הכנסות של כ-167.6 מיליון שקל ב-2005. הרווח הנקי הסתכם ב-3.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 2.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ורווח של כ-9.6 מיליון שקל ל-2005.