צ'רלטון לבג"ץ: אין אפשרות חוקית למכור לצפייה משחקי מונדיאל בודדים

בנוסף טוענת צ'רלטון כי אם לא יוחשכו הערוצים הזרים המשדרים את המשחקים - ייפגעו הזכויות הבלעדיות שרכשה מ-FIFA

חברת צ'רלטון, בעלת זכויות השידור של מונדיאל 2006, טוענת בבג"ץ כי אין אפשרות חוקית למכור לצפייה משחקי מונדיאל בודדים.

טענה זו נמסרה בתגובה שמסרה היום (ב') צ'רלטון לבג"ץ לעתירה שהגיש עו"ד יהודה רסלר. רסלר ביקש להורות על ביטול החלטת המועצה לשידורי כבלים ולווין בעניין שידורי המונדיאל, לאפשר מכירת משחקים בודדים בתשלום, וכן למנוע החשכת ערוצים זרים המשדרים את משחקי המונדיאל.

צ'רלטון, באמצעות עוה"ד אבנר ברק ונעם פורר, טוענת כי כבר לפני שבוע פסק בג"ץ בעתירה אחרת, בהחלטה פה-אחד של שלושה שופטים, כי לא נפל פגם בשיקול הדעת שהפעילה המועצה בהחלטתה בעניין מונדיאל 2006. לטענתה, הדברים תקפים גם לעתירה זו, וסביר היה שאילו העותרים היו מודעים אליה - הם לא היו פונים שוב לבג"ץ באותו עניין.

צ'רלטון טוענת, כי מעולם לא נמכר ואף לא הוצע לצ'רלטון לרכוש את הזכות לממש את זכויות השידור הבלעדיות שרכשה במתכונת של משחקים בודדים (Pay Per View), ולכן היא אינה רשאית למכור משחקים בודדים.

בנוסף, מוסבר כי במהלך המשא ומתן שניהלה צ'רלטון עם קירש (תאגיד רב-לאומי שרכש זכויות המשחקים מ-FIFA) ביחס לרכישת זכויות השידור, ביקשה צ'רלטון לרכוש גם זכויות שידור במתכונת של Pay Per View, אך נמסר לה כי FIFA אינה מתירה שידור של המשחקים במתכונת זאת, ולמיטב ידיעתה של צ'רלטון - מתכונת כזו אינה מיושמת באף אחת ממדינות העולם.

צ'רלטון דוחה את הטענה כאילו yes ו-HOT משתפות פעולה ביניהן ביחס לשידור המהווה הגבל עסקי. זאת, משום ש-yes ו-HOT משווקות את המשחקים לפי שיקול דעתן ובתנאים שונים למנוייהן. כמו כן, נטען כי צ'רלטון כלל אינה קובעת את המחיר אותו גובות yes ו-HOT ממנוייהן.

עוד נטען, כי אם לא יוחשכו הערוצים הזרים המשדרים את משחקי המונדיאל - ייפגעו הזכויות הבלעדיות שרכשה צ'רלטון.