אביו של הספר שי גרינברג לביהמ"ש: נותרתי חסר כל בגלל ערבות לחובותיו של בני

מבקש להכריז עליו כפושט רגל בטענה לחובות של 4.53 מיליון שקל * מהפנייה לביהמ"ש עולה כי גרינברג הבן ושותפו הסתבכו בשוק האפור

ידידיה גרינברג, אביו של ספר הצמרת שי גרינברג מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א להכריז עליו כפושט רגל, להוציא צו לכינוס נכסיו ולהורות על עיכוב ההליכים נגדו. זאת, בטענה לחובות של 4.53 מיליון שקל בגין ערבותו לבנו, שהותירו אותו, לדבריו, חסר כל.

מהפנייה לביהמ"ש עולה, כי גרינברג הבן ושותפו הסתבכו בשוק האפור, וכי האב לא ידע על הסתבכותו ועד כמה היא ארוכה, עמוקה ומסובכת. זאת, לדברי האב, מאחר שבנו, איש מקצוע מכובד ומוערך, התבייש לחשוף בפניו את כל האמת.

עוד עולה מהבקשה, כי בשל לחצים ואיומים בלתי נסבלים של גורמים בשוק האפור, שהתבטאו בין היתר בהפרעות במקום העבודה והטרדות, נמלט גרינברג הבן לחו"ל ונטש את העסק, ואביו נותר עם כל החובות להם ערב.

האב טוען, כי האמין באמת ובתמים שבנו יצליח בעסקו, ואילו היה מודע לעומקה האמיתי של הסתבכותו בשוק האפור, היה פועל אחרת, וכך היתה נחסכת ממנו כל מסת החובות ועוגמת הנפש.

האב טוען, כי הסתבכותו נובעת מרצונו הכן והטוב לעזור לבנו, ואלמלא הסתבך הבן בשוק האפור, אין לו כל ספק כי הוא לא היה נקלע למצב הזה. (פש"ר 1640/06).