"פיוניר הוקמה כך שיתאפשר אקזיט בשלב מוקדם"

החברה גייסה מיליון ד' " המנכ"ל, יובל טל: "יכולנו לגייס עוד אך לא רצינו לכבול את עצמנו"

חברת פיוניר (Payoneer) עומדת להשלים בימים אלה סבב גיוס הון ראשוני בהיקף של מיליון דולר. בין המשקיעים בחברה נמנים זהר גילון מקרן תמר ונצ'רס וצ'רלי פדרמן מקרן BRM וחברת החוויה היהודית של הסוכנות היהודית המארגן משלחות הנוער האמריקאי לישראל.

החברה הוקמה לפני כשנה בידי היזם הסדרתי יובל טל, המכהן כמנכ"ל החברה. בשונה מחברות סטארט-אפ אחרות, פיוניר היא חברה שהמוצר שלה נמצא בשוק וכבר רושמת הכנסות לא מובטלות. החברה מעסיקה שבעה עובדים ויש לה משרדים בניו-יורק וישראל.

פיוניר מפתחת פלטפורמה המאפשרת להפיץ כרטיסי אשראי נטענים מבלי שלמשתמש יש חשבון בנק. לפיוניר יש הסכם עם מסטרקארד ו-RBS המנפיקות את כרטיסי כסף הנטענים באינטרנט, או על-ידי הפקדת מזומנים. החברה מצויה בעיצומו של סבב גיוס כוח אדם לחברה.

" מה השימוש לכרטיס כזה?

"היכולת של הורים לתת לילדיהם כסף באופן מבוקר ולא בשטרות. השימוש הראשון היה בשיתוף עם קהילות יהודיות בארה"ב ששולחות את בני הנוער לטיול בישראל.

"אין גבול לשימושים של הכרטיס: תשלום משכורות או אש"ל לעובדים, מוכרים וקונים ב-אי-ביי ייעזרו בו להעברת כסף תמורת המוצרים ועוד. לאחרונה צמח יישום חדש: תשלום של אתרי אינטרנט לכותבי בלוגים מפורסמים".

יובל טל אומר שבשנה האחרונה הנפיקו בעולם 16 מיליון כרטיסי כסף או מתנה שאינם נטענים על ידי שלוש חברות כרטיסי האשראי הגדולות: "התחום צומח בקצב תלת ספרתי. תחום כרטיסי המתנה פופולרי ואנחנו לקחנו אותו צעד קדימה ומאפשרים להטעין את הכרטיס בכסף. מה שמנע את ההטענה בכסף של כרטיסים הוא מניעת רמאויות ואנחנו יכולים לתת מענה על זה".

" איך?

"הטכנולוגיה שפיתחנו נותנת מענה לזיהוי המשתמשים מבלי שיש להם היסטוריה פיננסית, ולבני נוער אין. זה הקושי הגדול של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. הם לא יכולים להתמודד עם מצב כזה".

" למה הם שוק חשוב?

"יש בארה"ב 32 מיליון בני נוער בגילאי 13-18, זה 14 אלף בני נוער חדשים כל יום. הם מוציאים מידי שנה 200 מיליארד דולר, ומהווים 20% מהתנועה אינטרנט".

טל אומר שעד היום הונפקו אלפי כרטיסים והחברה צומחת בקצב המהיר ביותר שהיא יכולה: "מה שמפריע לה לצמוח בקצב מהיר יותר הוא היכולת לגייס עוד עובדים טובים".

" למה גייסתם רק מיליון דולר?

"החברה הוקמה באופן שמבנה ההון שלה יאפשר לה להגיע לאקזיט בשלב מוקדם של צמיחתה. היינו יכולים לצאת לסבב גיוס הון גדול בהרבה, אבל לא רצינו לכבול את עצמנו. יש לנו מוצר שנמכר ויש לו ביקוש ואנו פונים לשוק יחסית בתול".

עד עתה הכרטיס של פיוניר משווק רק בארה"ב אך מאפשר להשתמש בו בכל מקום בעולם, כולל הוצאות כסף מזומן מכספומטים.

" איך פיוניר מרוויחה?

"בעמלות טעינה, עמלת כרטיס, ועמלת כספומט. אלו עמלות נמוכות ביחס למחירי השוק". "