עו"ד מיכאל כספי, מבכירי עורכי הדין בישראל, הלך לעולמו

במשך עשרות שנים, נמנה מיכה כספי על הפרקליטים המשפיעים ביותר ואחד מגדולי הליטיגטורים, כשהוא מהלך על התפר שבין משפט לפוליטיקה

עו"ד מיכאל כספי, מבכירי עורכי הדין בישראל, ומי שעמד בראש משרד כספי ושות', הלך היום (ג') לעולמו בגיל 92. כספי, דור שביעי בארץ, למד משפטים בלונדון. ב-1940 הוסמך כעו"ד והצטרף למשרדו של עו"ד דב יוסף, לימים שר המשפטים בממשלת בן-גוריון, שבמרוצת השנים הפך למשרד כספי ושות'.

במשך עשרות שנים, נמנה מיכה כספי על הפרקליטים המשפיעים ביותר ואחד מגדולי הליטיגטורים, כשהוא מהלך על התפר שבין משפט לפוליטיקה. כספי שימש יועצו הקרוב של דוד בן-גוריון ושל ראשי ממשלות אחרים, היה מעורב בלב ההוויה הפוליטית ונכח בצמתי הכרעה בולטים.

במקביל, הוא הופיע בכמה מהמשפטים המרכזיים במדינה. בין היתר, הוא ייצג ב-1957 את בנו של בן-גוריון, עמוס, במשפט שורת המתנדבים, ואת ד"ר ישראל קסטנר. ב-1965 הוא פרש ממפא"י יחד עם בן-גוריון, עליו הגן בבית דין של חברים, שדן בהוצאתו מהמפלגה. בשנות ה-60 כיהן כסגן ראש עיריית ת"א וראש אגף החינוך שלה.

ב-1990 ייצג את בנו, עו"ד רמי כספי, העומד כיום בראש המשרד, בערעור שהגיש נגד הרשעתו בפרשת הפגישה הלילית. גם הבן, אגב, הלך בדרכי אביו והפך לאחד מבכירי הפרקליטים, המעורב בעסקאות המרכזיות במשק. גם הוא נהנה מדלת פתוחה במסדרונות השלטון ובחדרי הפוליטיקאים הבכירים.

כספי, שהיה איש דעת והשכלה רחבה, היה פעיל גם בתחומי חברה שונים ועסק ותרם רבות בתרבות ואומנות. ועדיין, עולם המשפט בכלל ומשרד עורכי הדין אותו ייסד בפרט, היו ויקרים וקרובים לליבו.

לכן, הוא שילב ברבות הימים את דור ההמשך של משפחתו במשרד, ובהם שלושת ילדיו: רמי, העומד כיום בראש המשרד; אסף, שהיה שותף וכיום משמש יועץ חיצוני; ורינה אייזמן, שפעלה בו במהלך השנים. גם כמה מנכדיו של מיכה פעילים כיום במשרד.

למרות גילו, כספי הגיע למשרד מידי יום עד לשבוע שעבר, ועסק בעיקר בעניינים שהיו קרובים בליבו, מאז חדל מעריכת הדין - אמנות. הוא יובא למנוחת עולמים מחר בהר הזיתים.