משה תאומים טוען להפרת הבטחה: גיתם תובעת 28 מיליון ש' מאייפקס על ייעוץ במכרז השליטה בבזק

לטענת גיתם, אייפקס הפרה התחייבותה לשלם לה תגמול הולם אם תזכה במכרז * פרשנות: התחייבות יוצאת דופן

חברת הפרסום גיתם הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסדר דין מקוצר בסך 27.7 מיליון שקל נגד חברת אייפקס פרטנרס ישראל מהרצליה שבבעלות אייפקס העולמית. זאת, בטענה לסירובה לשלם לגיתם את חובה על פי ההסכם שנחתם ביניהן בנובמבר 2004, לפיו תעניק לה גיתם שירותי יעוץ אסטרטגי וליווי בכל הנוגע למכרז לרכישת גרעין השליטה בבזק.

גיתם, הנשלטת על ידי משה תאומים ומרדכי כידון, טוענת בכתב התביעה כי בהתאם להסכמות בין הצדדים היא היתה נכונה ליטול על עצמה סיכון, ובניגוד למקובל, הסכימה לוותר על שכר קבוע והסכימה להסתפק בשכר ודמי הצלחה שישולמו אך ורק אם אייפקס תזכה במכרז. זאת, על מנת להקל על אייפקס ולהפחית את הוצאותיה לשם הגשת המועמדות למכרז. בין הצדדים הוסכם, לטענת גיתם, כי אם אייפקס תזכה במכרז, שהיקפו נאמד בכמיליארד דולר, תזכה גיתם בתגמול הולם שישקף את היקף העסקה, היקף השירותים הנרחב ואת הסיכון שנטלה.

הוסכם כי במידה שאייפקס תזכה במכרז, תקבל גיתם 800 אלף דולר במזומן; סך נוסף של 4 מיליון דולר - אלא אם כן אייפקס תצליח לשכנע את בזק למנות את גיתם להיות משרד הפרסום שלה ושל חברות הבת שלה לתקופה שלא תפחת מ-3 שנים; וסכום נוסף של 80 אלף דולר, לצורך הפעלת גורם חיצוני, שאייפקס ביקשה שלא לשלם לו ישירות.

בהתאם להסכם סיפקה גיתם בשנים 2004 ו-2005 שירותי ייעוץ אסטרטגיים והובלה ציבורית ופוליטית לאייפקס בכל הנוגע לרכישת גרעין השליטה בבזק. גיתם מציינת כי השירותים שהעניקה הצריכו משאבים רבים והשקעה רבה, לרבות היקף עצום של שעות עבודה, שבוצעה על ידי טובי המומחים, ובראשם תאומים.

במאי 2005 זכתה אייפקס במכרז לרכישת השליטה בבזק ובאוקטובר 2005 הושלמה העברת המניות של בזק לידי אייפקס ושותפותיה, תמורת כ-4.3 מיליארד שקל. לטענת גיתם, תרומתה לזכייה במכרז היתה רבת משקל וחשיבות.

גיתם טוענת, באמצעות עוה"ד ד"ר יעקב וינרוט וישראל וולנרמן, כי אייפקס התעלמה מדרישותיה החוזרות ונשנות לתשלום החוב, בהתאם להסכם. לטענתה, בנוסף לסך של 880 אלף דולר המגיע לה, היא זכאית לקבל מאייפקס את התשלום הנוסף הקבוע בהסכם של 4 מיליון דולר. זאת, לאחר שאייפקס הבהירה לגיתם שאין באפשרותה למנותה כמשרד הפרסום של בזק.

טרם הוגשה בקשת רשות להתגונן. (ת.א. 1752/06).