הסדר טיעון: 22 חודשי מאסר לעובד במשרד חקירות בפרשת הסוס הטרויאני

במסגרת ההסדר יודה ניב חי בקבלת דבר במרמה ופגיעה בפרטיות, ויימחקו העבירות של קשירת קשר לביצוע פשע והחדרת נגיף למחשב

פרקליטות מחוז ת"א הציגה היום (ד') בבית המשפט המחוזי בת"א הסדר טיעון עם ניב חי, עובד זוטר במשרד החקירות "מודיעין אזרחי", שהואשם בפרשת הסוס הטרויאני.

חי יודה על-פי הסדר הטיעון בעבירות בכתב האישום המתוקן נגדו שעניינן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, פגיעה בפרטיות, האזנת סתר וחדירה לחומר מחשב.

במסגרת עסקת הטיעון עם חי יימחקו העבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, החדרת נגיף למחשב, התקנת מכשיר למטרת האזנת סתר וניהול מאגר מידע בלתי מורשה.

לפי עסקת הטיעון, ירצה חי עונש של 22 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וישלם קנס בגובה 50 אלף שקלים.

לפי כתב האישום, חי - הזוטר מבין חמשת הנאשמים שעבדו במשרד והואשמו בפרשה - מילא אחר הוראות הממונים עליו בשימוש בתוכנית הסוס הטרויאני של בני הזוג רות ומיכאל האפרתי, ועסק בעיקר בתפעול שוטף של השרת אליו הוזרמו החומרים ממחשבי הקורבנות.

השופט בתיק, זכריה כספי, ימסור בעוד כשבועיים את החלטתו אם לאמץ את הסדר הטיעון. לדברי הפרקליטות, עונש המאסר בפועל בעניינו של חי מבטא את החומרה היתרה שרואה הפרקליטות במעשים שנחשפו בפרשת הסוס הטרויאני בפרט ובריגול העסקי-פלילי בכלל. הפרקליטות מיוצגת על ידי עו"ד חיים ויסמונסקי, המנהל את צוות התביעה בפרשה.

חי משמש כעד תביעה נגד הנאשמים האחרים ממשרדו. לאחר עסקת הטיעון שנחתמה עם בני הזוג האפרתי, זוהי עסקת הטיעון הראשונה שנחתמה עם חוקר שנאשם בפרשה.

את חי ייצג בא כוחו, עוה"ד שמואל צאנג.