אישום: אורה שיינרמן, בעלת מכון הלימודים שחר, העלימה חובות והונתה נושים

מואשמת בסעיפים של אי מסירת מידע, הימנעות מלעזור בגילוי נכסים, העלמת חובות, הברחת נכסים והונאת נושים; צפויה לעבודות שירות

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש היום (ה') כתב אישום נגד אורה שיינרמן, הבעלים של מכון הלימודים שחר, והסכם בדבר הסדר טיעון בין הפרקליטות לבינה. סעיפי האישום המיוחסים לה, לפי פקודת פשיטת הרגל, הם: אי מסירת מידע, הימנעות מלעזור בגילוי נכסים, העלמת חובות, הברחת נכסים והונאת נושים.

בהסדר הטיעון הסכימו הצדדים, כי שיינרמן תודה בעובדות כתב האישום והמשך הדיונים בתיק יידחה למועד שלאחר סיום ריצוי העונש שיוטל עליה בגין ארבעה כתבי אישום העומדים ותלויים נגדה. לאחר סיום ריצוי העונש בתיקים אלה, שיינרמן תורשע והצדדים ייעתרו להטלת עונש של שישה חודשי עבודות שירות וקנס.

במאי 2002 ניתן צו לכינוס נכסיה של שיינרמן ובינואר 2003 היא הוכרזה כפושט רגל. בכתב האישום נאמר כי בספטמבר 2001 נחתם הסכם בינה לבין חברי עמותות מכללות רעננה ורחובות, שהתאחדו בצורת שותפות, לפיו השותפות תחליף את שיינרמן בעמותות וזו תוותר על חברותה בהן. על פי כתב האישום, הוקם הקדש למען שיינרמן, ועל שם ההקדש נפתח חשבון בנק בו הופקדו 575 אלף שקל, שמקורם בחברי השותפות.

שיינרמן מואשמת כי לא גילתה לכונס הנכסים הרשמי את עובדת הקמתו של ההקדש לטובתה ואת העובדה שהיא משתמשת בכספי ההקדש לצרכיה הפרטיים ולכיסוי חובותיה, שאף על קיומם לא דיווחה. במעשיה אלה היא מסרה מידע חלקי לכנ"ר וביצעה עבירות על פי פקודת פשיטת הרגל.

התביעה טוענת גם, כי שיינרמן חתמה על הסכם עם חברת גירון יישומים עסקיים, לפיו אחזקותיה (32.4%) בחברת לולי ניהול מכללות יועברו לבעלותה של גירון לשם פרעון חוב של כ-395 אלף שקל. בכך היא העלימה חוב המגיע ממנה, סילקה במרמה את נכסיה תוך שנה לפני הגשת הבקשה לפשיטת רגל והעבירה נכס מנכסיה בכוונה להונות את נושיה. (ת.פ. 40168/06).