אי.סי.איי נפרדת מאי.סי.טל: תחלק את אחזקותיה כדיבידנד לבעלי המניות

אי.סי.איי מחזיקה ב-15.9% מאי.סי.טל ושווי ההטבה למשקיעיה הוא כ-14.1 מיליון דולר * גיורא ביתן, סמנכ"ל הכספים של אי.סי.איי: "המהלך הוא הגיוני, אנחנו לא חברת אחזקות"

דרכיהן של החברות אי.סי.איי טלקום (סימול ECIL) ואי.סי.טל (ECTX) נפרדות. אי.סי.איי, המחזיקה ב-15.9% ממניות אי.סי.טל, הודיעה היום כי תחלק את מניות אי.סי.טל כדיבידנד לבעלי המניות שלה ב-11 ביולי. כל מי שיהיה רשום כבעל מניות של אי.סי.איי ב-29 ביוני, יזכה לקבל מניות של אי.סי.טל ביחס של 0.02468 מניות אי.סי.טל לכל מניית אי.סי.איי. שווי ההטבה לבעלי מניות אי.סי.איי היא כ-14.1 מיליון דולר.

אי.סי.טל, המנוהלת על ידי איתן נאור, מספקת פתרונות אינטגרטיביים לניהול הכנסות, בהם פתרונות לגילוי ומניעת הונאות ברשתות תקשורת והבטחת הכנסות. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-90 מיליון דולר. אי.סי.איי עוסקת בתחום שונה לחלוטין, ומספקת פתרונות תקשורת לחברות טלקום וספקי תקשורת, כולל מוצרי גישה בפס רחב, נתבים לתחום האקסס, תקשורת אופטית ו-VoIP. החברה נסחרת גם היא בנאסד"ק, לפי שווי שוק של כ-945 מיליון דולר.

"למעשה, אי.סי.איי ואי.סי.טל הן חברות נפרדות שפועלות בתחומים שונים", אומר היום סמנכ"ל הכספים של אי.סי.איי, גיורא ביתן. "אמנם אי.סי.טל יצאה מאי.סי.איי, אך היא חברה ציבורית ועצמאית כבר שבע שנים, ולכל אחת מהחברות יש היום כיוון ואסטרטגיה משלה. הקשר בין החברות בשנים האחרונות הוא מועט. המהלך הוא הגיוני, מכיוון שהאחזקה שלנו באי.סי.טל הפכה להיות אחזקה פיננסית, ואנחנו לא חברת אחזקות".

זו לא הפעם הראשונה שאי.סי.איי מחלקת למשקיעיה מניות של אי.סי.טל. במאי 2004 חילקה אי.סי.איי כדיבידנד חלק ניכר מאחזקותיה באי.סי.טל, שהיוו אז 59% ממניות אי.סי.טל, והשאירה בידיה אחזקה של 15.9%. מחיר מניית אי.סי.טל היה ביום חלוקת הדיבידנד כ-3.3 דולר, בהשוואה ל-4.9 דולר כיום, ושווי ההטבה למשקיעי אי.סי.איי היה כ-24.8 מיליון דולר. "למעשה, כבר ב-2004 יכולנו לעשות את המהלך במלואו ולחלק את כל אחזקותינו באי.סי.טל", אומר ביתן. "עם זאת, אי.סי.טל הייתה אז במהלך לא קל של הבראה, ולא רצינו שפעולה כזאת תיתפס כחוסר אמון שלנו בהם, ולכן נשארנו כבעל המניות הגדול באי.סי.טל. מאז עברו שנתיים, אי.סי.טל עברה מהלך ההבראה מרשים, והיום כחברה רווחית וצומחת היא לא צריכה שום הבעת אמון מצידנו".

לפני כשבועיים, הורמו הרבה גבות כשאי.סי.איי הגישה תשקיף מדף ל-SEC (רשות ניירות ערך האמריקנית) לקראת הנפקה של עד 5 מיליון מניות - 48.2 מיליון דולר לפי שווי מניות החברה ביום הגשת התשקיף. לחברה יש בקופתה 267 מיליון דולר, ותשקיף מדף קודם שהגישה בסוף 2004 נשאר פתוח ואי.סי.איי לא השתמשה בו. "יש כאן אי הבנה לגבי מה שעשינו", מסביר היום ביתן. "אין לנו שום כוונה כרגע לעשות הנפקה. הגשת התשקיף היא טכנית לחלוטין. מאז התשקיף הקודם חלו שינויים בתקנות ומצאנו לנכון להחליפו בתשקיף חדש. העובדה שמדובר במהלך טכני באה לידי ביטוי גם בכך שכתבנו את מספר המניות הנמוך ביותר שיכולנו לחשוב עליו - 5 מיליון, כשברור שאם אי.סי.איי תבצע הנפקה הגיוס יהיה של סכום גבוה הרבה יותר. לדעתנו, לכל חברה שחושבת לעשות משהו בשנים הקרובות ורוצה לשמור לעצמה גמישות, קל יותר כשיש לה תשקיף מדף בתוקף". "