ביהמ"ש: דוד אגמון, לשעבר מנהל לשכת רה"מ, ישלם לבנק לאומי כ-3 מ' ש'

זאת בגין ערבות לחובות של חברת חב"ר לחייל * פסק הדין ניתן לאחר שאגמון לא הגיש בקשת רשות להתגונן במועד שנקבע

תא"ל (במיל') דוד אגמון, שהיה מנהל לשכת ראש הממשלה בתקופתו של בנימין נתניהו, חויב בבית המשפט המחוזי בתל אביב לשלם לבנק לאומי למעלה מ-3 מיליון שקל. זאת, בגין ערבות לחובות של חברת חב"ר לחייל. פסק הדין ניתן לאחר שאגמון לא הגיש בקשת רשות להתגונן במועד שנקבע.

אגמון החזיק בעבר ב-15% ממניות החברה, ואף כיהן כמנהלה, עד שמונה ב-96' למנהל לשכתו של נתניהו. חב"ר לחייל התמוטטה ב-95' והותירה אחריה חובות רבים ונזקים כספיים ניכרים לאגודה למען החייל.

בתביעה שהוגשה באפריל, באמצעות משרד עוה"ד ורטהיים, רייפ ושות', טען הבנק כי העמיד לרשות חב"ר לחייל אשראים בסכומים שונים, וכי יתרת החובה בחשבונה עומדת על יותר מ-14 מיליון שקל. בעלי המניות, לדברי הבנק, חתמו על כתב ערבות מתמדת ללא הגבלת סכום לכל חובותיה, אולם למרות פניות חוזרות ונשנות אליהם, הם סירבו לכסות את החובות.

הערבים הנוספים לחובות היו הכלכלן פרופ' יקיר פלסנר, שהיה המשנה לנגיד בנק ישראל; עו"ד עמוס מימון, בעלה של השופטת ניצה מימון-שעשוע ומי שהיה זמן קצר מנכ"ל בית הנשיא; ודוד לוקץ', סמנכ"ל הכספים של ITL טכנולוגיות בינלאומיות (לייזרים). הבנק הגיע להסכם פשרה עם ערבים אלה, לפיו הם התחייבו לשלם לו סכומים שונים. (ת.א. 1419/06).